تجهیزات دندانپزشکی و خرید و فروش آنها

شنبه 26 شهريور 1401
12:29
هورام

اگر شناخت ابزار و تجهیزات دندانپزشکی برای شما اهمیت دارد بهتر است در مورد آنها اطلاعات بیشتری داشته باشید و با کمک ابزار دندانپزشکی ، در نهایت بهترین انتخاب را داشته باشید. تجهیزات دندانپزشکی فروش در ادامه به معرفی ابزار دندانپزشکی فالکن میپردازیم. آینه دندانپزشکی، اغلب برای معاینه دندان ها استفاده می شود. سر این مدل آینه ها اغلب به صورت گرد است. این آینه کاربرد های زیادی دارد از جمله؛ امکان دید غیر مستقیم توسط دندانپزشک، بازتاب نور بر روی سطوح مورد نظر و عقب نشینی بافت نرم داخل دهان. همچنین در هنگام معاینه، از پنس، سوزن گیر و شان گیر و… ، اغلب برای نگه داری چیزی در داخل دهان استفاده می شود. پروب پریودنتال وسیله ای است که در دندانپزشکی مورد استفاده قرار می گیرد، معمولاً دارای انتهای بلند، نازک و کدر است. کورت ها با نوک تیز خود، اغلب جهت از بین بردن التهاب لثه بیمار مورد استفاده قرار می گیرد. برنیشر ها می توانند دارای یک یا دو سر باشند که در اندازه های مختلف به بازار ارائه می شوند و کاربرد اصلی آن ها صاف کردن و صیقل دادن کامپوزیت ها است. همچنین در برخی موارد برای حذف مواد پر کننده اضافی روی سطح دندان، زیبایی و اذیت نشدن بیمار مورد استفاده قرار می گیرد. خرید ابزار دندانپزشکی فالکن با بهترین کیفیت ساخته شده از استیل فرانسوی تحت لیسانس فالکن ایتالیا ، با خرید ابزار دندانپزشکی فالکن از گارانتی 5 ساله بدون قید و شرط بهره مند شوید. همچنین برای دریافت کاتالوگ میتوتنید با شماره پشتیبانی شرکت تماس گرفته تا کاتاگوگ ابزار دندانپزشکی فالکن از طریق واتاپ برای شما کاربر عزیز ارسال شود .

ارتودنسی نامرئی (اینویزیلاین) یا ارتودنسی شفاف نوعی ارتودنسی متحرک است که از جنس پلاستیک شفاف می باشد . هر روز به علم دندانپزشکی فناوری ها و درمان های جدیدی افزوده می شود و بدون شک از فناوری قبلی بسیار سرتر و بهتر خواهد بود . بسیار راحت است : الاینر های شفاف در دهان بسیار راحت قرار می گیرند و لبه تیزی ندارند لذا هیچ نوع نگرانی نسبت به اینکه سیم یا براکت فلزی جایی از دهان را زخم کند وجود ندارد. می توان گفت یک محافظ دندانی می باشد که هیچ مشکلی ایجاد نمی کند. قابل دید نیستند : شفافیت بریس های نامرئی موجب می شود که خیلی از افراد وجود آنها را در دهان شما متوجه نشوند .اما در مقابل بریس های فلزی شفافیتی ندارند و از یک فرسنگی مشخص است . لذا طرفداران زیادی این بریس ها دراند و در مقیاس وسیعی نیز تولید شده و موجود است. متحرک بودن ارتودنسی نامرئی : بریس های نامرئی متحرک هستند و می توانید موقع غذا خوردن و مسواک زدن و …

هر صندلی دارای دو موتور است. یک موتور برای قسمت نشیمن گاه و بالا و پائین کردن و موتور دیگر جهت جابجایی پشتی مورد استفاده قرار میگیرد. برای راحتی کار دندانپزشک علاوه بر قابلیت انتخاب positionهای مختلف، دو mode در صندلی ها به نامهای Zero position و Over position پیش بینی میشود. Zero position : حالتی است که صندلی به پائین ترین حالت خود رسیده و پشتی نیز به حالت ۹۰ درجه برمی گردد. Over position : نیز حالتی است که صندلی به بالاترین ارتفاع و پشتی نیز به حالت خوابیده یا ۱۸۰ درجه نسبت به نشیمن گاه میرسد. صندلی دندانپزشکی باید قدرت و توان کافی جهت تحمل وزن بیمار را در حین جابجایی و توقف داشته باشد. ۱. شاسی صندلی: سازه اصلی صندلی دندانپزشکی شاسی آن است که از سه قسمت فوقانی, میانی و تحتانی تشکیل میشود. ۲. پشتی صندلی: پشتی صندلی دندانپزشکی معمولا از جنس فایبر گلاس و به صورت یکپارچه است. پشتی صندلی توسط یک موتور که به موتور تغییر زاویه پشتی معروف است جابجا میشود.

یکی از این دلایل، استفاده از مواد نامرغوب و بی کیفیت می باشد. تجهیزات دندانپزشکی دست دوم تهران شاید در ابتدا هزینه آن برای شما وسوسه کننده باشد، اما در نظر داشته باشید که در طولانی مدت با ایجاد مشکلات متعددی مانند عفونت لثه و یا شکستن پست ایمپلنت، هزینه های جانبی بیشتری برایتان به وجود خواهد آمد. گاهی اوقات برخی از کلینیک ها با افراد غیر متخصص برای کاشت دندان همکاری می کنند، زیرا آن ها هزینه کمتری را دریافت می کنند. مراقب باشید تا درمان خود را به دست افراد غیر متخصص نسپارید، زیرا ایمپلنت دندان باید توسط جراح فک و دندان یا ایمپلنتولوژیست انجام گردد. اگر به فکر کاهش هزینه ایمپلنت دندان خود هستید، در ابتدا باید به دنبال یک متخصص خوب و ماهر بگردید. در ادامه برای کاهش هزینه ها می توانید شرایط اقساطی را انتخاب کنید تا فشار مالی زیادی متحمل شما نشود. همچنین بعد از کاشت دندان، رعایت بهداشت دهان و دندان را بسیار جدی تر دنبال کنید، زیرا در غیر این صورت عوارض کوتاه و یا بلند مدت برایتان ایجاد خواهد شد.

در صورتیکه پل دیودی بصورت IC باشد می بایست کل آن تعویض شود. در صورتیکه خازن مدار دچار ایراد شود(معمولا خرابی آن بسیار کم است) ایراد خاصی در عملکرد مدار ایجاد نشده فقط ممکن است هنگام آب ریزی کمی اعوجاج در آب خارج شده مشاهده شود. در صورت خرابی کلیدها و شیر برقی ها نیز با توجه به اینکه کدام کلید یا شیر دچار مشکل شود عملکرد آن بخش دارای ایراد خواهد شد. خرابی پایه چراغ سیالتیک(سوکتی که پایه های چراغ داخل آن قرار می گیرد) و یا سوختن خود چراغ نیز موجب روشن نشدن چراغ خواهد شد. همانطور که در شکل 4 مشاهده می شود، مدار فرمان شامل 6 رله برای راه اندازی موتور های پشتی و کفی می باشد. در صورت فعال شدن هر یک از کلید های موجود در شکل 5 رله مربوط به آن فعال خواهد شد و متعاقبا یکی از موتور ها نیز شروع به چرخیدن می کند. در این مدار نیز با سوختن ترانس ورودی و تامین نشدن برق مدار فرمان کلیه رله ها از کار افتاده و صندلی و پشتی مدار جابجا نخواهند شد. در صورتیکه پل دیودی مدار بسوزد نیز همین اتفاق افتاده و جابجایی پشتی و خود صندلی امکان پذیر نمی باشد و طبق آنچه گفته شد می بایست رفع ایراد انجام شود. در صورت خرابی هرکدام از رله ها حرکت صندلی به یک سمت دچار ایراد شده و در آن جهت حرکت نخواهد کرد.

یک پیچ فلزی کوچک این دو قطعه را به هم وصل می کند. البته در برخی نمونه ها ، این پیچ ، بخشی از تاج می باشد. اغلب علت اصلی استفاده از تیتانیوم این است که استخوان فک به خوبی با این ماده پیوند می خورد. بعلاوه این فلز با بافت های زنده سازگار می باشد و این بدان معناست که برای بدن هیچ ضرری را به همراه نخواهد داشت. تیتانیوم یا آلیاژهای تیتانیوم ، متریال استاندارد ایمپلنت به شمار می آیند. برخی اوقات به دلیل حساسیت بیمار به یک آلیاژ فلزی ، این آلیاژ تغییر داده می شود. تجهیزات دندانسازی این امر می تواند بر روی هزینه ایمپلنت دندان اثر بگذارد. رایج ترین جایگزین برای تیتانیوم ، ایمپلنت دندان سرامیکی می باشد. زیرکونیوم یک متریال جایگزین تیتانیوم پر کار برد است که به رنگ بژ بوده و بدون هیچگونه مشکلی در دندان های طبیعی شما ، تلفیق می شود. به چه دلیل هزینه ایمپلنت دندان بالا می باشد؟

پس از این، بهجای گاری، اسب و شتر و دیگر موارد اینچنینی، میان شهرهای ایران، اتوموبیلهای سواری، باری و اتوبوس بهراه افتاد. راهآهن سراسری ایران نیز در همین دوره ساخته شد. در یک مقایسه، درآمد سرانهٔ ایران در سال ۱۹۷۷، دو برابر درآمد سرانهٔ کره جنوبی بودهاست و در سال ۲۰۱۹ م، در حکومت بعدی، دستکم پنج برابر از این کشور کمتر بود. تا پیش از انقلاب ۱۳۵۷، اعتبار گذرنامه ایرانی به گونهای بودهاست که میشد با آن به بیشتر کشورهای اروپایی و جهان بدون نیاز به ویزا سفر داشت. تولید ناخالص داخلی ایران در سال ۱۹۷۹ نزدیک ۱۰۰ میلیارد دلار بودهاست. مقایسه این آمار با کشورهایی همچون ترکیه (۳۷ میلیارد)، امارات (۱۳ میلیارد)، کره جنوبی (۶۰ میلیارد) و ایالات متحده آمریکا (۲۳۶۹ میلیارد) انجام شدهاست. حتی در ده سال پایانی دوران پهلوی دوم، جز سالهای ۵۷-۱۳۵۶ که اعتصابهای اقتصادی و بحرانهای اقتصادی همدوره با آغاز اعتراضهای انقلابی تندی گرفت، رشد اقتصادی ایران به زیر ۵ درصد نرسیده و تا ۱۷ درصد نیز رشد داشتهاست.

یکی از وسایلی که در دندانپزشکی وجود دارد دستگاه درایر ( خشک کننده هوا) می باشد . این دستگاه قیمت بالایی دارد و در هر مطب دندانپزشکی دیده نمی شود. این دستگاه تخصصی بوده و به ندرت در ایران وجود دارد . نکته ای که وجود دارد این است که هوای مورد استفاده برای چسب کامپوزیت باید خشک باشد ( حتی میکروسکوپی نیز باید خشک باشد). دستگاهی که با استفاده از نور آن کامپوزیت سفت می شود. 99% دستگاههایی که در ایران استفاده می شود محصول کشور چین می باشد ،که کامپوزیت را به ظاهر سفت میکند،ولی پلیمریزاسیون انجام نمی شود . به همین دلیل بعد از گذشت 6 ماه الی یک سال کامپوزیت یا جدا می شود یا تغییر رنگ پیدا می کند زیرا ست شدن مواد با استفاده از دستگاه چینی به درستی انجام نمی شود. باید مطب یا کلینیک مجهز به لابراتوار ( محلی برای تهیه و ساخت قالب و روکش های دندان) باشد . این باعث می شود که کسی که در لابراتوار کار ساخت دندان را انجام می دهد ارتباط نزدیکی با دندانپزشک و بیمار داشته باشد و دندان بیمار را ببیند. بنابراین بهترین راه حل اینست که تکنسین در محل باشد و بیمار را ببیند,تا روکشی که برای دندان درست می کند از دندان های اطراف قابل تشخیص نباشد.

برای تصویربرداری یک پیشبند محافظ بر روی قفسه سینه، شکم و لگن قرار میگیرد تا از پرتوگیری ناخواسته به اندامهای حیاتی جلوگیری شود. همچنین ممکن است یک محافظ تیروئید بر روی غده تیروئید قرار داده شود. کودکان و زنان باردار یا زنانی که در سن باروری هستند، باید از یک پیشبند سربی محافظ استفاده کنند. باید به این نکته توجه کرد که بارداری یک شرایط استثناست. زنان باردار یا زنانی که احتمال بارداری در آنها وجود دارد، باید از دریافت هرگونه اشعه ایکس خودداری کنند؛ چون این پرتوگیری برای رشد جنین ایمن نیست. این تصویربرداری به هیچ نوع آمادگی خاصی نیاز ندارد. تنها کاری که باید انجام شود، مسواک زدن قبل از مراجعه به بخش تصویربرداری است. انواع تصویربرداری دندانی با اشعه ایکس بهطور کلی به دسته تصویربرداریهای داخل دهانی و تصویربرداریهای خارج دهانی تقسیم میشود. رادیوگرافیهای داخل دهانی رایجترین نوع تصویربرداری اشعه ایکس هستند که هر کدام جنبههای مختلفی از دندان را نشان میدهند. تصویربرداری خارج دهانی نیز برای تشخیص مشکلات دندانی فک و جمجمه به کار میروند.

  • پنس قفل شونده
  • سرنگ تزریق
  • Rosie Panich, DMD, Alpharetta, GA
  • جایگزین چند دندانی

یونیت و صندلی دندانپزشکی به جهت استفاده پزشک و بیمار بطور همزمان از آن، می تواند پرکاربردترین و مهمترین تجهیز موجود در هر مرکز دندانپزشکی نام بگیرد. در این سیستم صندلی محل نشستن بیمار و یونیت محل قرارگیری و کنترل اینسترومنت ها و نیز کنترل صندلی توسط پزشک است. تجهیزات مصرفی دندانپزشکی یونیت ها بر اساس نوع قرارگیری اینسترومنت ها بر روی تابلت به دو دسته شلنگ از بالا و شلنگ از پایین تقسیم می شوند. یونیت ها با توجه به برند و مدلشان دارای اجزای اصلی وفرعی قابل اضافه شدن هستند. در این مقاله سعی بر این است که معرفی مختصری از همه اجزای یونیت ارائه شود. در دو نوع LED و هالوژنی موجود است. نور چراغ باید سفید، سرد و بدون سایه باشد. چراغ باید در مقابل آب تا حد مناسبی مقاوم باشد. نوع و جنس شیشه منعکس کننده پشت لامپ در شدت نور موثر است. معمولا شدت نور قابلیت تنظیم از ۲۴۰۰۰ تا ۸۰۰۰ لوکس را دارد. دارای کلید خاموش و روشن و کلید تغییر شدت نور باشد.


[ بازدید : 20 ]
در اینجا سعی می کنم انواع لوازم خانگی بررسی کنم و سایت های مفید رو معرفی کنم.

راهنمای خرید لوازم خانگی | نظرات درباره لوازم خانگی | معرفی فروشگاه های برتر لوازم خانگی | بررسی فروشگاه های فرش | بررسی فروشگاه های کالای دندانپزشکی
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به مجله مایکت است. | طراح قالب avazak.ir| با قدرت tinablog.ir
ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]