چگونه لک‌ های سفید پوستی را درمان کنیم؟

پنجشنبه 12 بهمن 1402
12:30
هورام

چگونه لک‌های سفید پوستی را درمان کنیم؟

چگونه لک‌های سفید پوستی را درمان کنیم؟

فهرست مطالب

  • 1 بهترین راه‌های برطرف کردن لکه‌های سفید پوستی
  • 2 لکه سفید پوست چیست؟
    1. 2.1 دلیل به وجود آمدن لکه‌های پوستی چیست؟


ممکن است با لکه‌های مختلفی بر روی پوست بدن خود مواجه شوید و از دلیل ایجاد آن‌ها بی‌اطلاع باشید. بروز لکه‌های پوستی زمانی آزار دهنده است که ردپای آن‌ها علاوه بر بخش‌های مختلف بدن بر روی پوست صورت نیز نمایان شود. به همین دلیل است که بسیاری از افراد که از این عارضه رنج می‌برند، به دنبال درمان این لکه‌های پوستی هستند. در ادامه راهکارهایی مناسب برای برطرف کردن لکه‌های سفید پوستی را ذر اختیارتان قرار دادیم و می‌توانید دربلاگ موتن‌رو مقاله ای با عنوان علت لک‌ های قهوه ای روی صورت چیست را نیز مطالعه کنید.

بهترین راه‌های برطرف کردن لکه‌های سفید پوستی

دیدن هر نوع عارضه پوستی برای افراد دلسرد کننده و گاه ناامید کننده است، اما اطلاع از دلیل ایجاد این عارضه‌ها جهت گیری برای درمان و رفع مشکل را تسهیل می‌کند. لکه‌های سفید پوستی مانند هر نوع عارضه پوستی دیگر از دلایل به خصوصی منشا می‌گیرد. این لکه‌های سفید رنگ ظاهر ناخوشایندی را در پوست ایجاد کرده و حالت طبیعی آن را دچار خدشه می‌کنند.

گرچه در اکثر مواقع ایجاد لکه‌های پوستی نگران کننده نیست و می‌توان از راهکار‌های درمانی ساده برای از بین بردن آن‌ها استفاده نمود اما گاها آشکار شدن این لکه‌ها را می‌توان به وجود بیماری خاصی نسبت داد که پیگیری درمان آن بسیار حائز اهمیت است. به طور کلی با توجه به جنس پوست و نوع نیاز پوستیتان ممکن است از محصولات مراقبتی مختلف مثل کرم ضد آفتاب برای درمان لکه‌های مختلف پوستی بهره بگیرید؛ اما در این نوشتار علاوه بر معرفی علل به وجود آمدن لکه‌های سفید پوست به ارائه متد‌ها و ترفند‌های درمان خانگی این نوع عارضه می‌پردازیم.

لکه سفید پوست چیست؟

همان طور که از نام این عارضه مشخص است لکه‌های سفید پوستی به صورت سایه‌هایی سفید رنگ یا صورتی رنگ بر روی بخش‌های مختلف پوست ایجاد می‌شوند. این لکه‌ها گاها قهوه‌ای و قرمز نیز هستند و حالت و شکل طبیعی پوست را تغییر می‌دهند. هر چقدر رنگ پوستتان تیره‌تر باشد ایجاد لکه‌های سفید بر روی آن بیشتر خودنمایی خواهد کرد.

برخی از لکه‌های پوستی سفید رنگ برای مدت زمانی کوتاه بر روی پوست ایجاد شده و سپس از بین می‌روند اما در بعضی موارد نیز این لکه‌ها بزرگ‌تر شده و گستردگی آن‌ها در سراسر بدن مشاهده می‌شود. ممکن است ردپای لکه‌های سفید را در پوست بخش خاصی از بدن رویت کنید و یا نشانه‌های آن را در قسمت‌های مختلف پوست بدن خود ببینید.

در برخی موارد بی توجهی به علائم بروز لکه‌های سفید بر روی پوست و عدم پیگیری پروسه درمان آن باعث تشدید این عارضه خواهد شد اما درمان مناسب و به موقع از شدت عارضه می‌کاهد.

ایجاد لکه‌های سفید پوستی با چه نشانه‌هایی همراه است؟
نشانه‌های لکه‌های سفید پوست با توجه به منشا شکل گیری آن‌ها متفاوت است. اصلی‌ترین علائم این عارضه پوسته پوسته شدن، خارش و خشکی یا شکنندگی پوست است.

مطابق تحقیقات به عمل آمده تمامی افرادی که به لکه‌های سفید پوستی مبتلا می‌شوند دارای نوعی مخمر بر سطح پوست خود هستند. این مخمر‌ها به اندازه‌ای ریز و کوچک‌اند که تنها به کمک میکروسکوپ مشاهده می‌شوند. افرادی که با نشانه‌های لکه‌های سفید پوستی مواجه می‌شوند این لکه‌ها را در قسمت‌هایی مانند دست‌ها، مچ دست، آرنج‌ها، پا‌ها، پشت زانو‌ها، صورت، پلک‌ها و پوست سر بیشتر از سایر قسمت‌های بدن مشاهده می‌کنند.

دلیل به وجود آمدن لکه‌های پوستی چیست؟

به طور کلی یکی از مهم‌ترین ترکیبات در یک کرم ضد لک خوب، ویتامین سی است. به همین دلیل نیز کارشناسان پوست و زیبایی، به استفاده از کرم‌های ضد لک دارای ویتامین C تأکید ویژه‌ای دارند.اما با وجود اینکه پژوهش‌های انجام شده دلیل مشخصی را برای ایجاد لکه‌های سفید پوستی معرفی نکرده است، محققان بر این باورند که برخی فاکتور‌ها در بروز لکه‌های سفید پوست نقش کلیدی دارند؛ از جمله عوامل ایجاد کننده لکه‌های پوستی می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • گرمای هوا
  • شرایط نامساعد محیطی
  • مرطوب و شرجی بودن هوا
  • تعریق بالا
  • ضعف در سیستم دفاعی بدن
  • چربی بالای پوست
  • بی توجهی به روتین مراقبتی روزانه

بروز لکه‌های سفید رنگ بر روی پوست خصوصا برای افرادی که در شرایط آب و هوایی گرمسیری زندگی می‌کنند بیشتر است. علاوه بر شرایط آب و هوایی با فرا رسیدن دوره بلوغ و افزایش تعریق و چربی پوست ضریب ابتلا به لکه‌های سفید پوستی با افزایش همراه خواهد بود. در ادامه علل ایجاد لکه‌های سفید پوست را به طور دقیق مورد بررسی قرار می‌دهیم.


مهم‌ترین دلایل بروز لکه‌های سفید بر روی پوست
در بیشتر موارد ایجاد لکه‌های سفید پوستی از عدم توجه و مراقبت از پوست منشا گرفته و به طور موقتی ایجاد می‌شوند. چنانچه این لکه‌ها به صورت موقتی بر روی پوست ایجاد شده و از بین بروند نمی‌توان آن‌ها را نگران کننده دانست، اما در برخی موارد نیز آشکار شدن لکه‌های سفید سطح پوست به معنای ایجاد بیماری خاصی است و جزء نشانه‌های این نوع مریضی‌ها به شمار می‌آید.

لک‌های خورشیدی (هیپوملانوز روده ایدیوپاتیک)
تابش مستقیم اشعه‌های نور خورشید بر پوست در برخی افراد با بروز این نوع بیماری همراه است. قسمت پایین پا‌ها، بازو‌ها و … که بیشتر در معرض تابش نور خورشید قرار دارند، نشانه‌های این نوع بیماری را بیشتر از سایر بخش‌ها نمایان می‌کنند. لکه‌های سفیدی که در اثر بیماری IGH  یا هیپوملانوز روده ایدیوپاتیک بر روی پوست ایجاد می‌شوند به طور معمول خوش خیم بوده و بدون نشانه‌های خاصی از درد و ناراحتی بر روی پوست باقی می‌مانند.

این نوع عارضه پوستی در افرادی که رنگ پوستشان روشن است متداول‌تر است و در زنانی با سنین پایین بیشتر از مردان اتفاق می‌افتد. با این وجود گستره اثر لکه‌های خورشیدی را می‌توان در اغلب بانوان بالای چهل سال مشاهده نمود.

اگزما
اگزما یکی از رایج‌ترین عوارض پوستی است که ابتلا به آن در سنین مختلف صورت می‌گیرد. بثورات اگزمایی در اکثر موارد با تحریک پوست و خارش همراه می‌شوند. خارش شدید پوست در اثر اگزما ممکن است ایجاد زخم‌هایی را نیز به دنبال داشته باشد. چنانچه بثورات پوستی ناشی از اگزما به ایجاد زخم بیانجامد، عدم توجه به اقدامات مراقبتی خطرات ناشی از عفونت را نیز به همراه دارد که با مرور زمان نواحی درگیر لکه‌های اگزمایی ممکن است ضخیم، شکننده و پوسته پوسته شوند.

لکه‌های سفید حاصل از بیماری اگزما به مرور به صورت بثوراتی شعله ور مشاهده می‌شوند و یا بدون ایجاد الگو‌های مشخص از بین می‌روند. همانطور که اشاره شد اگزما در سنین گوناگون و برای افراد از جنسیت‌های مختلف اتفاق می‌افتد اما بروز آن در کودکان شایع‌تر است. در برخی از افراد نیز نشانه‌های عارضه پوستی اگزما و لکه‌های سفیدی که در اثر بروز این بیماری بر روی پوست ایجاد می‌شوند به صورت دائمی پوست بدن افراد را درگیر می‌کنند.

میلیا
لایه خارجی پوست بدن دارای پروتئین کراتینه است. زمانی که کراتین در زیر پوست تجمع یابد، عارضه میلیا آشکار می‌شود. کیست‌های کوچک و سفید رنگی که بر روی پوست مشاهده می‌شوند ممکن است نتیجه بروز بیماری پوستی میلیا باشند.

این عارضه پوستی را به طور معمول می‌توان در تمام سنین با جنسیت‌های مختلف مشاهده کرد اما نوزادان تازه متولدشده نیز در برخی موارد عارضه پوستی میلیا را تجربه می‌کنند. میلیای اولیه زمانی اتفاق می‌افتد که کراتین محتبس شده در زیر لایه پوست تشکیل لکه های سفید رنگ را می‌دهد. با این وجود کیست‌های زیر پوستی کوچکی که بر روی پوست نواحی مختلف بدن خود مشاهده می‌کنید، ممکن است نتیجه صدمات اشعه‌های مضر نور آفتاب، بروز پیچک سمی روی پوست یا سوختگی‌های مختلف باشند.

این کیست‌ها پس از ترمیم و بازسازی پوست و یا به کار بردن کرم‌های موضعی استروئیدی نیز ایجاد شده و اثرات زشتی بر بافت پوست بدن ایجاد می‌کنند. بینی، اطراف چشم‌ها، گونه‌ها و پیشانی نواحی مختلفی از صورت هستند که بروز عارضه میلیا بر روی پوستشان رایج است. با این وجود در برخی افراد پوست اطراف دهان نیز دچار عارضه میلیا می‌شود.

ویتیلیگو
زمانی که دسته‌ای از سلول‌های پوستی به اسم ملانوسیت تولید ملامین را متوقف کنند این عارضه در پوست ایجاد می‌شود. ملانین‌ها رنگ‌دانه‌هایی هستند که در ایجاد رنگ پوست، مو و چشم دخالت دارند. چنانچه رنگ دانه‌ها از بین بروند در بخش‌هایی از پوست صورت بیماری ویتیلیگو ایجاد شده و پوست به صورت سفید رنگ دیده می‌شود.

ویتیلیگو تنها در تکه‌ها و بخش‌های خاصی از پوست روی می‌دهد و به همین دلیل شکل سفید رنگ آن ممکن است نازیبایی‌هایی را بر روی پوست قسمت‌های مختلفی از بدن به وجود بیاورد. لکه‌های سفید ناشی از بیماری ویتیلیگو ممکن است در هر قسمت از بدن آشکار شوند.

زمانی که فردی مبتلا به عارضه ویتیلیگو می‌شود، غالبا این اثرات پوستی را به صورت متقارن بر روی بدن خود مشاهده می‌کند اما گاهی نیز ویتلیگو تنها یک طرف از بدن را تحت تاثیر قرار می‌دهد. دست‌ها، زانو‌ها، مو و اندام تناسلی جز نواحی و بخش‌هایی هستند که بیشتر از سایر قسمت‌ها تحت تاثیر این نوع بیماری قرار می‌گیرند.

در برخی افراد لکه‌های سفید ناشی از بیماری ویتیلیگو بخش‌هایی را که دارای غشا مخاطی هستند درگیر می‌کند. بخش داخلی دهان و بینی از جمله این نواحی به شمار می‌آیند. نشانه‌های بیماری پوستی ویتیلیگو به طور معمول در محدوده ۲۰ سالگی بروز می‌یابد و منشا به وجود آمدن آن همچنان مشخص نیست. با این وجود برخی تحقیقات حاکی از تاثیر فاکتور‌های ژنتیک یا بعضی از بیماری‌های خود ایمنی و پرکاری تیروئید بر بروز این بیماری هستند.

پیتریازیس آلبا
لکه‌هایی که در اثر این بیماری پوستی بر روی پوست بدن بیماران ظاهر می‌شود معمولا به صورت سایه‌های گرد و بیضی شکل نامنظم هستند. پلاک‌های صورتی ایجاد شده بر روی پوست در اثر شکل گیری این بیماری پوسته پوسته هستند و با لمس آن‌ها متوجه خشک و شکننده شدن پوست خود می‌شوید.

این لکه‌ها بر روی چانه و گونه‌ها ظاهر شده و ممکن است در سایر قسمت‌های بدن نیز آشکار شوند. لکه‌های ناشی از پیتریازیس آلبا در برخی موارد به صورت ناگهانی و خود به خود ناپدید می‌شوند اما بعضی اوقات نیز به مرور سفید‌تر شده و گسترش می یابند.

لیکن اسکلروزوس
این بیماری نادر ممکن است در جوانان و همچنین افراد مسن باعث ایجاد لکه‌های سفید رنگ در بخش‌های نازک پوست شود. این بیماری پوست اطراف مقعد را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

در مردان نیز لکه‌های سفید رنگ ناشی از لیکن اسکلروزیس پوست الت تناسلی را درگیر می‌کند؛ با این وجود ممکن است این لکه‌های سفید رنگ در سایر بخش‌های بدن نیز مشاهده شود. چنانچه بیماری خفیف باشد با علائم مهم دیگری همراه نخواهد بود اما در صورت شدید بودن بیماری علاوه بر بروز لکه‌های سفید پوستی نشانه‌های دیگری مانند خارش شدید، خونریزی، مشکل در دفع ادرار، تاول و ایجاد کبودی و زخم بر روی پوست نیز مشاهده می‌شود.

گرچه منشا ایجاد این بیماری همچنان مشخص نیست اما بر هم خوردن تعادل ترشح هورمون‌ها و فعالیت بیش از حد سیستم دفاعی بدن در بروز این بیماری دخالت دارند.

در کنار موارد ذکر شده لکه‌های سفید روی پوست، کمبود ویتامین گروه‌های مختلف را نیز در پی دارند. اختلالات پوستی و کچلی ورسیکالر هم در کنار بیماری‌های معرفی شده با علائمی مانند ظاهر شدن لکه‌های سفید در بخش‌های مختلف پوست بدن همراه هستند. با ظاهر شدن این لکه‌ها بر روی بدن و به ویژه بروز نشانه‌های دیگر لازم است سریعا به پزشک مراجعه کرده و از گسترش این عارضه جلوگیری کنید.


چگونه لکه‌های سفید صورت را از بین ببریم؟
چنانچه لکه‌های سفید علاوه بر بخش‌های مختلف بر روی صورت نیز ظاهر شوند، نگرانی‌های بیشتری در نتیجه ایجاد ظاهر ناخوشایند بر روی چهره در افراد به وجود می‌آید. گرچه لکه‌های سفید رنگ در افراد گوناگون با هر رنگ پوست و نژاد ایجاد می‌شود اما افرادی که پوست تیره رنگ دارند این عارضه را برجسته‌تر مشاهده می‌کنند.

از جمله مهمترین دلایل ایجاد لکه‌های سفید رنگ بر روی پوست صورت افراد می‌توان به پسوریازیس، هیپرپیگمانتاسیون، پیتریازیس آلبا، ویتیلیگو، اگزما، میلیا و تاثیر پذیری از تابش نور خورشید بر روی پوست اشاره کرد.

کمبود مواد مغذی و ویتامین‌ها، عفونت‌ها‌ی قارچی، گرما و نور خورشید نیز در به وجود آمدن این مشکل سهم دارند، با این وجود عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، فشار‌های استرسی ناگهانی، مصرف کنترل نشده آنتی بیوتیک، استفاده مداوم از فراورده‌های غذایی ناسالم و تولید مقدار زیاد سم در بدن هم در به وجود آمدن لکه‌های سفید پوست دخالت دارند.


درمان خانگی لکه‌های سفید روی پوست
گاهی برای از بین بردن لکه‌های سفیدی که بر روی پوست بدنتان ایجاد می‌شوند، می‌توانید از درمان‌های خانگی بهره بگیرید. البته چنانچه لکه‌های پوستی نشانه‌هایی از یک بیماری خاص باشند لازم است تحت معالجه قرار گرفته و از داروهای تجویز شده توسط پزشک متخصص استفاده کنید. در این بخش تعدادی از بهترین و اثر گذار‌ترین درمان‌های طبیعی و خانگی مناسب برای از بین بردن لکه‌های سفید روی پوست را معرفی می‌کنیم. شما می‌توانید مقاله ی 10 ماسک صورت برای لک های پوستی را در بلاگ مو‌تن رو مطالعه کنید.

استفاده از روغن درخت چای

برای اینکه بتوانید لکه‌های سفید ایجاد شده بر روی پوست خود را از بین ببرید، می‌توانید از روغن درخت چای به عنوان یکی از شیوه‌های درمانی اثربخش بهره بگیرید.

وجود مواد خاص در روغن درخت چای به آن خاصیت ضد قارچی بخشیده است و استفاده از آن باعث جلوگیری از گسترش عفونت و بیماری می‌شود. برای اینکه از خواص ضد قارچی و ضد میکروبی روغن درخت چای استفاده کنید، لازم است پنج قطره از این روغن را با یک قاشق غذا خوری روغن زیتون ترکیب کرده و ترکیب ایجاد شده را با قسمتی از پنبه یا پد مخصوص بر روی ناحیه درگیر شده بمالید.

زمانی که این مواد بر روی پوست خشک شد، می‌توانید پوست خود را بشویید. ترکیب روغن درخت چای به بهبود لکه‌های سفید و خارش ناشی از آن کمک می‌کند.

استفاده از خاک رس قرمز
خاک رس قرمز منبعی سرشار از مس است و به دلیل کمک به بازسازی و ترمیم ملانین‌های پوست در از بین بردن لکه‌های سفید پوستی موثر عمل می‌کند.

برای استفاده از خاک رس قرمز یک قاشق غذاخوری از این خاک را با یک قاشق غذاخوری عصاره زنجبیل مخلوط کرده و ترکیب خمیری شکل حاصل را بر روی نواحی درگیر عارضه بمالید. زمانی که خمیر بر روی پوست خشک شد پوستتان را شستشو داده و برای جلوگیری از خشک شدن پوست از روغن‌های طبیعی مانند روغن نارگیل استفاده کنید.

استفاده از عسل
از دیگر روش‌های درمانی مفید و نتیجه بخش برای محو کردن لکه‌های سفید پوست می‌توان به عسل اشاره کرد. عسل ذخایر فراوانی از آنتی اکسیدان‌ها را در خود جای داده و به عنوان یکی از اصلی‌ترین مرطوب کننده‌های طبیعی در از بین بردن لکه‌های سفید پوستی نقش دارد.

این ماده همچنین سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی مفید است و در بهبود بیماری‌های پوستی موثر عمل می‌کند. برای به کارگیری این روش درمانی مقداری عسل خالص و طبیعی را به مناطق آسیب دیده پوست بمالید و به آرامی ماساژ دهید. بعد از حدود ۱۵ دقیقه می‌توانید پوست خود را بشویید. بهتر است برای اثر بخشی این روش آن را به صورت مداوم انجام دهید.

استفاده از آلوئه‌را
استفاده از ژل آلوورا نیز یکی از متدد‌های درمان خانگی برای از بین بردن لکه‌های سفید پوستی محسوب می‌شود. این ماده خصوصا در از بین بردن لکه‌های سفید ناشی از عفونت‌های قارچی و آفتاب سوختگی موثر عمل می‌کند.

ژل آلوورا علاوه بر آبرسانی به سلول‌های پوست به ترمیم و بازسازی سلول‌های آسیب دیده کمک کرده و در لطافت و درخشندگی پوست اثر دارد. برای استفاده از این گیاه ژل موجود در برگ آلوئه‌را را خارج کنید و آن را بر روی لکه‌های سفید رنگ ایجاد شده بر پوست خود بمالید، بعد از ۲۰ تا ۳۰ دقیقه می‌توانید پوستتان را با آب ولرم شستشو دهید.
در کنار روش‌های درمانی ذکر شده استفاده از روغن نارگیل، مس، زنجبیل، ویتامین E  و گیاه کهن دار نیز به از بین بردن لکه‌های سفید روی پوست کمک می‌کند.


نتیجه گیری
لکه‌های سفید پوست ممکن است در اثر عوامل گوناگون یا بیماری‌های مختلف ایجاد شوند. گرچه منشا بسیاری از علائم سفید شدن پوست همچنان مشخص نیست اما استفاده از رژیم غذایی ناسالم، استرس، کمبود ویتامین‌ها و عدم تحرک و فعالیت‌های ورزشی ممکن است نشانه‌های ایجاد لکه‌های سفید رنگ بر روی پوست بدن را تشدید کنند.


[ بازدید : 8 ]

تفاوت کراتینه مو با بوتاکس مو: کدام بهتر است؟

پنجشنبه 12 بهمن 1402
12:29
هورام


تفاوت کراتینه مو با بوتاکس مو: کدام بهتر است؟


تفاوت کراتینه مو با بوتاکس مو: کدام بهتر است؟

فهرست مطالب

  • 1 کراتینه مو چیست؟
  • 2 بوتاکس مو چیست؟
  • 3 تفاوت کراتینه مو با بوتاکس مو در چیست؟
  • 4 کراتینه مو بهتر است یا بوتاکس مو؟
    1. 4.1 نتیجه گیری
  • 5 سوالات متداول در مورد تفاوت کراتینه مو با بوتاکس مو

این روزها زیبا و سالم به نظر رسیدن موها به نسبت همیشه اهمیت بیشتری پیدا کرده است. جذاب ترین روش ها برای حالت دهی به موها بدون شک روش های صافی مو هستند. می دانید که بوتاکس مو و کراتین مو هر دو روشی برای صافی نیمه دائم موها هستند. اما تفاوت کراتینه مو با بوتاکس مو چیست؟ کدام روش بهتر است؟

اگرچه هر دو روشی برای صافی، نرم و براق شدن موهایتان است، اما تفاوت های اساسی میان روش کراتینه مو و بوتاکس مو وجود دارد که مهمترین تفاوت میان آن دو، مواد تشکیل دهنده ی آنهاست.

برای اینکه بیشتر با هر یک از این روش ها آشنا شوید، ابتدا توضیح می دهیم که اصلاً کراتینه مو و بوتاکس مو چیست. سپس راجع به تفاوت کراتینه مو و بوتاکس مو صحبت خواهیم کرد. و در آخر توضیح می دهیم با توجه به موی شما کدام روش بهتر است. لازم به ذکر است برای آشنایی بیشتر با انواع حالت دهنده های مو می توانید مقاله انواع حالت دهنده های مو و کاربردهای ان را مطالعه نمایید. پس با ما همراه باشید.

برای خرید محصولات حالت دهنده مو با بهترین قیمت سری به فروشگاه اینترنتی مو تن رو بزنید. در لینکی که گذاشتیم، محصولات متنوعی برای حالت دادن به مو موجود است که با خواندن ویژگی هر کدام می‌توانید بهترین گزینه را انتخاب کنید.

کراتینه مو چیست؟

کراتینه مو، یک نوع روش درمان با مواد شیمیایی است که موهای وز را صاف و براق می کند. ماندگاری کراتین مو تا 6 ماه است. انواع مختلفی از روش ها برای کراتینه کردن مو وجود دارد و آرایشگر شما می تواند با توجه به جنس مو و نیاز شما فرمول آن را دستکاری کند. در بعضی از روش های کراتینه مو، زمانی که مو حرارت می بیند، فرمالدهید آزاد می کند که برای سلامتی مضر است؛ اما شیوه های جدید کراتینه مو، بدون فرمالدهید است. به طور کلی در کراتینه کردن مو، کراتین به پیاز مو اثر می کند و منافذ را با کراتین که یک پروتئین ضرورری برای سلامت و استحکام موها است، پر می کند. در نتیجه موهای شما صاف، سالم و درخشان به نظر می رسند.

البته نوعی از کراتین وجود دارد که موهای شما را فقط در حد 20 تا 30 درصد صاف می‌کند و فقط برای درمان و تقویت موها به کار می‌رود. برای مراقبت از موهای کراتینه شده، حتما باید از محصولات فاقد سولفات استفاده کنید تا تاثیر آن از بین نرود.

خرید شامپو بدون سولفات لافارر مناسب انواع مو و موهای رنگ و کراتینه شده حجم 200 میل

ویژگی‌های شامپو بدون سولفات لافارر

  • مناسب انواع مو و موهای رنگ و کراتینه شده :
  • مناسب برای استفاده روزانه
  • تقویت کننده و ضد ریزش مو
  • ترمیم و تغذیه موها
  • افزایش استحکام و حجم مو
  • تثبیت کننده رنگ مو
  • حاوی عصاره انار، گندم، سویا و کافِئین

برای اطلاعات بیشتر و خرید این محصول، روی عکس کلیک کنید.


پیشنهاد نویسنده: همه چیز درباره پن صورت


تفاوت کراتینه مو با بوتاکس مو
موی آسیب دیده و موی کراتینه شده

بوتاکس مو چیست؟

بوتاکس مو یک روش طبیعی برای احیا و بازسازی موهای آسیب دیده است که برای صافی نیمه دائم موها نیز استفاده می شود. در این روش، موها را به وسیله آمپولی که حاوی انواع ویتامین ها، پروتئین ها، آمینو اسید و لیپیدها است، آغشته می کنند. سپس موها را ماساژ می دهند تا مواد بوتاکس، به خوبی به همه جای مو نفوذ کند. بعد از نهایت 45 دقیقه موها را می شویند و با سشوار به صورت عمودی روی مو می گیرند تا خشک شود. این درمان برای انواع مو استفاده می شود و عوارض جانبی مانند ریزش مو و نازک شدن تار مو را ندارد. بعد از انجام بوتاکس مو و کراتینه مو تا ۷۲ ساعت نباید به حمام بروید. بعد از انجام بوتاکس مو هم باید از شامپو و دیگر محصولات مراقبتی بدون سولفات استفاده کنید. برای اطلاعات بیشتر از نحوه انجام این روش به همراه مزایا و عوارض آن، حتماً مقاله “بوتاکس مو“ را نیز مطالعه کنید.

خرید واتر بمب مو کامان حاوی کلاژن و کراتین حجم 400 میل

ویژگی‌های واتر بمب مو کامان حاوی کلاژن و کراتین

  • مناسب موهای رنگ شده و معمولی
  •  تقویت کننده و ترمیم کننده مو
  • براق کننده و ضد وز
  • حاوی ویتامین E
  • حاوی عصاره پوست و میوه انار
  • حاوی عصاره جوانه گندم
  • بدون نیاز به آبکشی

برای اطلاعات بیشتر و خرید این محصول، روی عکس کلیک کنید.

تفاوت کراتینه مو با بوتاکس مو
قبل و بعد از بوتاکس مو

تفاوت کراتینه مو با بوتاکس مو در چیست؟

می دانید تفاوت کراتینه مو با بوتاکس مو چیست؟ همان طور که قبلاً گفتیم، بوتاکس مو و کراتینه مو هر دو برای سلامت، نرمی و صاف شدن موها استفاده می شود. با این حال تفاوت هایی با هم دارند که بهتر از قبل از انجام هریک، راجع به آن ها بدانید تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

  • اولین تفاوت کراتینه مو و بوتاکس مو در این است که اکثر روش های کراتینه، حاوی مواد شیمیایی از جمله فرمالدهید ها هستند که برای سلامتی بسیار مضر است. در حالیکه بوتاکس مو حاوی مواد ارگانیک و طبیعی است
  • دیگر تفاوت کراتینه مو با بوتاکس مو در میزان ماندگاری است. ماندگاری کراتین مو تا 6 ماه است ولی ماندگاری بوتاکس مو حداکثر 4 ماه است.
  • کراتینه صافی مو برای کسانی که موهای بسیار وز، مجعد و فر دارند مناسب است تا آنها را صاف و لخت کند و هیچ گونه خاصیت درمانی ندارد. اما بوتاکس مو و کراتین درمانی یک روش بازسازی کننده عمیق مو است که برای انواع مو قابل استفاده است و حتی موجب ترمیم موهای آسیب دیده و موخوره می شود.
  • تاثیر صافی در روش کراتینه صافی مو بیشتر است. بنابراین اگر موهای فر دارید و می خواهید موهایتان کاملاً لخت شود بهتر است از روش کراتینه استفاده کنید. بوتاکس مو و کراتینه درمانی تا حدودی حالت مو را حفظ می کند و صرفا به ان حجم می دهد و ظاهر آن را بهبود می بخشد و موها را نرم و درخشان می کند.

کراتینه مو اگر به درستی و با مواد مرغوب انجام نشود، عوارضی از جمله ریزش مو و نازک شدن تار مو را به همراه دارد. و استفاده بیش از حد آن، خطر سرطان پوست و ریه (به دلیل وجود فرمالدهید) را افزایش می دهد. اما بوتاکس مو نه تنها این عوارض را ندارد بلکه به حفظ سلامت موها کمک می کند؛ فقط در موارد نادر ممکن است باعث بروز حساسیت و آلرژی شود.


پیشنهاد نویسنده: ترفندهای آرایشی که خانم ها باید بدانند


کراتینه مو بهتر است یا بوتاکس مو؟

خب حالا که با هر کدام از روش ها به همراه مزایا و معایب آن ها تا حدودی آشنا شدید، به نظر شما کراتینه مو بهتر است یا بوتاکس مو؟ به طور کلی بوتاکس مو، برای انواع موها با رنگ ها و حالت های مختلف قابل استفاده است؛ موها را از درون و بیرون بازسازی و احیا می کند، باعث نرمی مو می شود و آن ها را براق می کند. و اما کراتینه مو برای کسانی که موهای وز و فر دارند و قصد ایجاد تغییر در ظاهر خود را دارند مناسب است. کراتینه مو، مدل صافی آن، موها را کاملاً لخت می کند و آنها را بسیار براق می سازد. توجه داشته باشید که کراتینه مو اگر با مواد نامرغوب و به روش غلط انجام شود، به موها خیلی آسیب خواهد زد وممکن است ریزش موی شدیدی را تجربه کنید.

پیشنهاد نویسنده: همه چیز در مورد ریباندینگ مو – مزایا و عوارض ریباندینگ مو

نتیجه گیری

حال تفاوت کراتینه مو با بوتاکس مو را درک کردید. بنابراین می توان گفت به طور کلی، از آن جایی که بوتاکس مو مزیت های بیثشتری نسبت به روش کراتینه مو دارد، برای صافی انواع مو، به خصوص موهای آسیب دیده بیشتر توصیه می شود. اما اگر موهایی سالم دارید ولی از وز بودن و فر بودن موهایتان خسته شدید و می خواهید یک تغییر اساسی در ظاهر خود ایجاد کنید، پس کراتینه مو را امتحان کنید. توصیه می‌کنیم قبل از اقدام به هر کاری، نزد یک متخصص کراتین و بوتاکس بروید تا موهای شما را از نزدیک ببیند. قطعا یک متخصص کاربلد، پیشنهاد بهتری به شما خواهد داد. شما تا به حال تجربه کراتینه مو یا بوتاکس مو را داشته‌اید؟ تجربه و نظر خود را با ما در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید.


پیشنهاد نویسنده: مردانساژ، تکنیکی برای رفع سفیدی مو


سوالات متداول در مورد تفاوت کراتینه مو با بوتاکس مو

کراتینه مو چیست؟

کراتینه مو روشی است که در آن کراتین، که یک پروتئین ضروری برای سلامت مو است، به موها زده می‌شود. کراتینه مو به دو صورت کراتینه صافی و کراتینه درمانی انجام می‌شود.

بوتاکس مو چیست؟

روشی است که در آن انواع ویتامین‌ها، پروتئین‌ها، آمینو اسید و لیپیدهای لازم برای بازسازی و شادابی مو به تارهای مو زده می‌شود.

ماندگاری کراتینه مو و بوتاکس مو چقدر است؟

کراتینه مو و بوتاکس مو معمولا ماندگاری بین ۴ تا ۶ ماه دارند و تاثیر دایمی ندارند. برای نگهداری بهتر از آنها از شامپو و ماسک فاقد سولفات استفاده کنید.

بعد از بوتاکس مو و کراتینه مو می‌توان از رنگ مو استفاده کرد؟

بعد از انجام بوتاکس مو و کراتینه مو باید فاصله‌ای در حدود ۲ هفته تا رنگ کردن موهایتان بیندازید تا تمام مراحل رنگ کردن به خوبی انجام شود و تاثیر درمان مو از بین نرود.


[ بازدید : 7 ]

تکنیک های پرپشت کردن ابرو در کمترین زمان

پنجشنبه 12 بهمن 1402
12:28
هورام


تکنیک های پرپشت کردن ابرو در کمترین زمان


تکنیک های پرپشت کردن ابرو در کمترین زمان

فهرست مطالب

  • 1 پرپشت کردن ابرو
  • 2 علت ریزش ابرو
    1. 2.1 استفاده از مواد آرایشی بی کیفیت
    2. 2.2 کمبود ویتامین ها و مواد معدنی
    3. 2.3 اختلالات هورمونی
    4. 2.4 مصرف برخی از داروها
    5. 2.5 کم کاری تیروئید
    6. 2.6 بیماری لوپوس
    7. 2.7 بیماری آلوپسی آره آتا
    8. 2.8 بیماری اگزما
    9. 2.9 بالا رفتن سن
    10. 2.10 استرس و اضطراب
    11. 2.11 پسوریازیس
  • 3 چرخه رویش مجدد ابرو
  • 4 پرپشت کردن ابرو در یک هفته با سرم و محلول تقویت ابرو
    1. 4.1 تقویت کننده ابرو سینره
    2. 4.2 تقویت ابرو سریتا
    3. 4.3 تقویت ابرو اکسیلیا
    4. 4.4 تقویت ابرو لدورا
  • 5 روش های خانگی پرپشت کردن ابرو در یک هفته
    1. 5.1 پرپشت کردن ابرو با وازلین
    2. 5.2 قرص ال دی و اچ دی
    3. 5.3 تقویت و پرپشت کردن ابرو با سرمه
    4. 5.4 تقویت ابرو با بادام سوخته
    5. 5.5 پرپشت کردن ابرو با فندق سوخته
    6. 5.6 تقویت ابرو با پماد بتامتازون
    7. 5.7 تقویت ابرو با آب پیاز
    8. 5.8 پرپشت کردن ابرو با تخم مرغ و نخود چرخ کرده
  • 6 پرپشت کردن ابرو در یک هفته با روغن هایی طبیعی
    1. 6.1 کرچک
    2. 6.2 زیتون
    3. 6.3 رزماری
    4. 6.4 سیاه دانه
    5. 6.5 نارگیل
  • کلام آخر

در دوره های سنی مختلف، ممکن است هر کسی کم پشتی ابروها را تجربه کند. خوشبختانه روش های مختلفی برای پرپشت کردن ابرو در یک هفته و در مدت زمانی کوتاه وجود دارد. در صورتی که این روش ها را به خوبی شناخته و به موقع از آن ها استفاده کنید، می توانید به بهترین شکل چرخه رویش مجدد ابروهای خود را به راه انداخته و در کمترین زمان، دوباره ابروهایی پرپشت و زیبا داشته باشید.

به علاوه لازم است که ابتدا علت ریزش ابرو را به خوبی دانسته و متناسب با آن، از عواملی که موجب ریزش ابروهای شما می شوند، جلوگیری کنید. به طور مثال استفاده از محصولات آرایشی بی کیفیت ابرو، باعث می شود تا پس از مدتی و حتی در کوتاه مدت، ریزش محسوس ابروهای خود را مشاهده کنید.

برای خرید لوازم آرایشی اصل با بهترین قیمت روی لینک کلیک کنید تا وارد فروشگاه اینترنتی مو تن رو شوید. تنوع زیاد محصولات قطعا رضایت شما را جلب خواهد کرد.

پرپشت کردن ابرو

پرپشت کردن ابروها می تواند به روش های خانگی یا با استفاده از سرم ها و محلول های کلینیکی به انجام برسد. بسته به این که میزان ریزش ابروهای شما چقدر بوده و چطور به درمان های مختلف جواب دهد، هر یک از این روش ها، می توانند در جای خود مناسب باشند.

علت ریزش ابرو

از اصلی ترین دلایل ریزش ابرو می توان به موارد زیر اشاره داشت. دقت داشته باشید که لزوما تمام این عوامل در یک  نفر، موجب ریزش ابرو نشده و ممکن است تنها یکی از آن ها یا بیشتر در کم پشت شدن ابروها دخالت داشته باشند.


پیشنهاد مقاله : رشد سریع مژه در یک هفته یا کمی بیشتر و بهترین راهکارها برای رشد سریع مژه


استفاده از مواد آرایشی بی کیفیت

همان طور که در بالا نیز اشاره کردیم استفاده از محصولات آرایش ابرو بی کیفیت، باعث ریزش ابروها در کوتاه مدت و دراز مدت خواهد شد. از این روی اهمیت زیادی دارد که در انتخاب لوازم آرایشی خود دقت کافی داشته باشید. سلامت ابروهایتان را فدای زیبایی آنها برای یک مدت کوتاه نکنید. محصولات آرایشی با کیفیت تضمینی برای سلامت پوست، ابرو و مژه شما هستند.

کمبود ویتامین ها و مواد معدنی

کمبود ویتامین هایی چون ویتامین B به کم پشت شدن ابروها دامن زده و در صورتی که دچار فقر شدید ویتامین و مواد معدنی  چون اسیدهای چرب و آمینه باشید، این ریزش تجدید خواهد شد. همین طور کمبود ویتامین D و E در ریزش ابروها موثر خواهد بود.

اختلالات هورمونی

همیشه یکی از عوامل ریزش مو، اختلالات هورمونی بوده است. در این حالت اگر شما به پزشک پوست و مو مراجعه نمایید، نخستین تصمیمی که می گیرد، انجام یک آزمایش و چک آپ کامل در خصوص هورمون ها و وضعیت ویتامین ها و مواد معدنی در بدن شما است. با توجه به آزمایش‌ها پزشک می‌تواند متوجه دلیل ریزش موهای شما شود.

مصرف برخی از داروها

مصرفی برخی از داروها از جمله داروهای مربوط به شیمی درمانی، در دوران مصرف موجب ریزش موها از جمله ابروها شده و پس از اتمام دوره درمان، انتظار داریم که با رویش مجدد ابروها روبرو شویم.

کم کاری تیروئید

کم کاری تیروئید، خود را به شکل های مختلفی نمایش می دهد که کم پشتی ابروها تنها یکی از آن ها است. زمانی که فردی دارای کم کاری تیروئید باشد، اضافه وزن بی دلیل و بدون توجیه و همین طور خشکی پوست را به همراه ریزش موهای سر و ابرو، تجربه خواهد کرد. از این روی اگر هر یک از این علائم را دارید، به پزشک مراجعه کنید. حتما با آزمایش تیروئید، وجود مشکلی در عملکرد آن را تشخیص داده و از درمان های موجود برای رفع این مورد کمک بگیرید.

بیماری لوپوس

بیماری لوپوس یکی از بیماری های گروه خودایمنی است که موجب ریزش مو می شود. البته ریزش موی ناشی از لوپوس، تنها منحصر به ابرو نبوده و موهای سر فرد را نیز در بر می گیرد. همین طور این بیماری در آقایان، موجب ریزش موهای ناحیه ریش و سبیل نیز خواهد شد.

بیماری آلوپسی آره آتا

حتما پیش از این درباره بیماری آلوپسی به عنوان بیماری کچلی شنیده اید. این بیماری موجب تخریب فولیکول های مو شده و در نواحی مختلفی  چون موهای سر و ابرو، تکه های طاسی به وجود می آورد. البته پس از درمان بیماری آلوپسی آره آتا، غالبا انتظار داریم بخش هایی که دچار ریزش مو شده اند، دوباره رشد مجدد تارهای مو را تجربه کنند. به این بیماری ریزش سکه‌ای مو هم گفته می‌شود.

بیماری اگزما

در صورتی که فرد به درماتیت آتوپیک مبتلا باشد، در ناحیه محل ابرو (چون بسیاری دیگر از نواحی پوستی خود)، ریزش مو را تجربه خواهد کرد. علت ریزش مو در این بیماری، تحریک بیش از حد پوست و خارش شدید است که در نهایت موجب کم پشتی قابل توجهی در موهای این ناحیه خواهد شد.

بالا رفتن سن

بالا رفتن سن، یکی از عوامل طبیعی و در عین حال گریزناپذیری است که شما نمی توانید پیشگیری نسبت به آن داشته باشید. اما با توجه به این که از روال طبیعی سن خود باخبر هستید، این فرصت را خواهید داشت که همزمان با بالا رفتن سن، از محصولات و تکنیک های تقویت کننده ابرو استفاده کرده و به مبارزه اثرگذاری با روند ریزش ابروها و کم پشت شدن آن ها داشته باشید.

استرس و اضطراب

افرادی که سطح زیادی از استرس و اضطراب را در زندگی روزمره خود تحمل کرده و دائم در شرایط روحی منفی قرار دارند، معمولا عوارضی چون ریزش موی سر و ابرو را تجربه می کنند. البته کسانی هستند که در زمان استرس و اضطراب خود، اقدام به کندن تارهای ابروهایشان می‌کنند. آنها با انجام این کار به دنبال راه فراری از استرس خود هستند.

پسوریازیس

بیماری پسوریازیس که به عنوان یکی از بیماری های خود ایمنی به شمار می آید، فولیکول های مو را مسدود کرده و باعث توقف رشد موها و البته پس از آن ریزش آن ها خواهد شد.

چرخه رویش مجدد ابرو

چرخه رویش مجدد ابرو به عوامل مختلفی بستگی دارد و نمی توان در خصوص افراد، یک زمان قطعی و از پیش تعیین شده را در خصوص آن، عنوان کرد. این چرخه به سن فرد، وضعیت ویتامین ها و مواد معدنی در بدن وی و همین طور مدل ریزش ابروها بستگی مستقیم دارد. اما به طور متوسط می توان چرخه رویش مجدد ابروها را از دو تا چهار هفته رده بندی کرد.

پرپشت کردن ابرو در یک هفته با سرم و محلول تقویت ابرو

شما می توانید از سرم ها و محلول های تقویت مژه و ابرو برای کمک به رشد مجدد ابروها و جلوگیری از ریزش آن ها استفاده کنید. این همان تکنیکی است که گفتیم برای افرادی که رفته رفته سال های بالاتری از عمر خود را تجربه می کنند، به عنوان یک عامل پیشگیری کننده از ریزش ابروها و کم پشتی آن ها، در نظر گرفته می شود.

در زیر به تعدادی از بهترین محصولات تقویت کننده ابروها، اشاره می کنیم:

تقویت کننده ابرو سینره

این سرم تقویت کننده ابرو برند سینره، دارای قدرت تحریک گردش خون در محل رویش ابروها بوده و باعث می شود تا تارهای مو در این قسمت دوباره رشد کرده و ضخیم تر نیز باشند. با استفاده از این محصول، می توانید به رشد بیشتر ابروها و ضخیم تر و محکم تر شدن تارهای آن، کمک کنید.

خرید سرم تقویت کننده و ضد ریزش ابرو سینره

مشخصات سرم تقویت کننده و ضد ریزش ابرو سینره:

  • محرک رویش و رشد مجدد ابرو
  • جلوگیری از ریزش ابرو
  • دارای مواد موثر جهت افزایش ضخامت تارهای ابرو
  • تحریک گردش خون در محل ابرو برای اکسیزن رسانی بهتر
  • بدون تغییر رنگ ابرو و شوره و سفیدی
  • دارای اپلیکاتور جهت استفاده‌ی راحت‌

برای اطلاعات بیشتر و خرید این محصول، روی عکس کلیک کنید.

تقویت ابرو سریتا

سرم تقویت کننده ابرو سریتا، دارای ویتامین E به عنوان یک عنصر تقویت کننده بوده و از ریزش ابروها به شکلی موثر جلوگیری می کند. با استفاده مداوم از این سرم تقویتی، میزان استحکام ابروهای شما بالاتر رفته و کمتر در مقابل عوامل مختلف، ریزش در آن ها اتفاق می افتد. همین طور این سرم باعث پرپشت شدن ابروها و زیبایی بیشتر آن ها خواهد شد.

خرید سرم احیا کننده ابروی سریتا

مشخصات سرم احیا کننده ابروی سریتا:

  • احیا کننده و رطوبت رسان
  • دارای ویتامین E
  • مناسب افزایش استحکام و ضخامت ابروها

برای اطلاعات بیشتر و خرید این محصول، روی عکس کلیک کنید.

تقویت ابرو اکسیلیا

تقویت ابرو اکسیلیا، ضمن آن که باعث پرپشتی ابروها خواهد شد، به تقویت رنگ دانه های آن ها نیز کمک می کند. به این شکل سفیدی تارهای ابروها، دیرتر اتفاق افتاده و عوارض مربوط به ریزش را نیز کمتر تجربه خواهید کرد. جالب است بدانید که تقویت ابرو اکسیلیا حتی در درمان ریزش موی ارثی نیز موثر است. این محلول ضمن آن که پرپشتی ابروها را تضمین می کند، موجب حجم دهی به تارهای نازک این ناحیه شده و باعث می شود که ابروهایی زیباتر داشته باشید.

خرید محلول تقویت کننده مژه و ابرو اکسیلیا

مشخصات محلول تقویت کننده مژه و ابرو اکسیلیا:

  • تقویت کننده و محرک رشد مژه و ابروها
  • دارای ۷۰ عدد اپلیکاتور
  • ۳۵ بسته اپلیکاتور ۲ تایی برای هر چشم
  • برای ۳۵ روز مصرف
  • حاوی بیماتوپروست 0.03 درصد
  • کمک به درمان ریزش مو ارثی، سکه‌ای و مصرف دارو
  • پیشگیری از ایجاد عفونت چشمی

برای اطلاعات بیشتر و خرید این محصول، روی عکس کلیک کنید.

تقویت ابرو لدورا

تونیک تقویت کننده ابرو لدورا، یک محصول گیاهی برای حفاظت از پرپشتی ابروها و جلوگیری از ریزش آن ها محسوب می شود. این تونیک از روغن بادام شیرین، روغن نارگیل، روغن جوجوبا، روغن کنجد، عصاره آلوئه ورا، عصاره بابونه، صمغ کتیرا، عصاره گل همیشه بهار، عصاره رزماری و … تشکیل شده است.

روش های خانگی پرپشت کردن ابرو در یک هفته

شما می توانید از تکنیک های خانگی برای پرپشت کردن ابروها در یک هفته کمک گرفته و بسیار زودتر از آن چه تصور می کنید، پرپشتی ابروهای خود را بازگردانید.

پرپشت کردن ابرو با وازلین

نخستین تاثیر وازلین، رفع خشکی ناحیه پوست ابروها است که خود به عنوان یکی از عوامل ریزش تارهای نازک موهای این ناحیه محسوب می شود. وازلین دارای روغن معدنی و موم بوده و موجب تقویت ابروها و رشد سریع تر آن ها خواهد شد. دقت کنید که ماساژ مناسب ابروها با وازلین، می تواند اثربخشی آن را به مراتب بیشتر کند. به علاوه لازم است که هر نوبت پیش از استفاده از وازلین، پوست محل ابروها را به خوبی شستشو داده و هر گونه ماده آرایشی را از آن ها برطرف کنید.


پیشنهاد مقاله : کاربرد وازلین برای ابرو، مژه و مو


قرص ال دی و اچ دی

برای تقویت ابروها با قرص ال دی و اچ دی، قرص را با پشت قاشق له کرده و در چند قطره آب حل کنید. سپس از یک قلموی تمیز استفاده کرده و این محلول را روی محل رویش ابروهای خود بکشید. بهتر است بگذارید این محلول چند ساعت روی ابروهای شما باقی بماند. اثرگذاری آن فوق العاده بوده و پس از مدتی نه چندان طولانی، متوجه تغییرات قابل توجهی در رشد ابروهای خود خواهید شد.

تقویت و پرپشت کردن ابرو با سرمه

این تکنیک در صورتی که سرمه اصل در اختیار داشته باشید، جوابگو خواهد بود. هر شب از قلمو استفاده کرده و مقدار مناسبی سرمه روی ابروهای خود کشیده و بخوابید. پس از مدتی مشاهده خواهید کرد که ابروهای شما دوباره رشد بهتری داشته و در ضمن رنگدانه های آن تقویت شده و تیرگی و حجم بیشتری را نیز از خود نشان می دهند.

تقویت ابرو با بادام سوخته

پوست بادام را برداشته و آن را روی حرارت نگه دارید تا سوخته و دوده ناشی از آن، شکل بگیرد. این دوده یا بخش انتهایی بادام سوخته را روی ابروهای خود بکشید و بگذارید چند ساعت بماند. بادام سوخته برای تقویت ابروها، عالی عمل کرده و اثرگذاری قابل توجهی دارد. به این شکل می توانید حتی بخش هایی که کامل دچار ریزش شده و خبری از تارهای ابرو در آن نواحی نیست را مجدد تحریک کرده و انتظار رویش دوباره داشته باشید.

پرپشت کردن ابرو با فندق سوخته

پوست فندق را جدا کرده و آن را روی شعله آتش بگیرید تا کاملا سوخته و تغییر رنگ داده و سیاه شود. سپس فندق سوخته را کوبیده و پودر آن را به کمک قلمو یا حتی نوک انگشتان خود، روی محل ابروها بکشید. این کار را بارها تکرار کرده و هر بار اجازه دهید چندین ساعت بماند. به طور مثال شما می توانید شب ها از پودر فندق روی ابروهای خود استفاده کرده و صبح روز بعد، آن را شستشو دهید. این کار به شکلی معجزه آسا، به رشد مجدد ابروها و پرپشت شدن آن ها، کمک خواهد کرد.

تقویت ابرو با پماد بتامتازون

شاید عجیب به نظر برسد، اما پماد بتامتازون اثرگذاری عالی در رشد مجدد ابروها دارد. این تکنیک برای آن دسته از افرادی که دچار ریزش موهای ابرو شده و می خواهند ظرف یک هفته دوباره رشد ابروهای خود را مشاهده کنند، پیشنهاد می شود.

تقویت ابرو با آب پیاز

آب پیاز حاوی ویتامین های عالی برای تقویت و رشد موها است. شما می توانید از این تکنیک برای رشد مجدد تارهای ابروها و همین طور موهای سر خود استفاده کنید. یک پیاز را رنده کرده و آب ناشی از آن را جدا کنید. حالا از یک قلموی تمیز استفاده کرده و از این آب پیاز روی ابروهای خود بزنید. احتمالا باید کمی سوزش چشم را تجربه کنید، اما نتیجه کار، حتما ارزش آن را خواهد داشت.

پرپشت کردن ابرو با تخم مرغ و نخود چرخ کرده

ترکیب نخود چرخ کرده و زرده تخم مرغ، موجب استحکام بخشیدن به تار ابروها شده و از ریزش آن ها به شکلی قابل توجه جلوگیری خواهد کرد. همین طور در صورتی که مقداری مازو به این ترکیب بیفزایید، میزان اثرگذاری آن بارها بالاتر بوده و ضمن جلوگیری از ریزش ابروها، به پرپشتی آن ها نیز منجر خواهد شد.

پرپشت کردن ابرو در یک هفته با روغن هایی طبیعی

شما می توانید از روغن های طبیعی برای پرپشت کردن ابروهای خود کمک گرفته و زیبایی و جذابیت آن ها را به سرعت بازگردانید.

کرچک

روغن کرچک یکی از روغن های موثر برای رشد و تقویت موهای سر و ابروها است. کافی خواهد بود که هر شب مقدار از روغن کرچک را به کمک یک قلمو یا فرچه به ابروهای خود زده و با همان قلمو ابروها را ماساژ دهید. بگذارید این روغن یک شب تا صبح روی ابروهای شما مانده و روز بعد آن را با شوینده ملایم شستشو دهید. این کار را هر شب تکرار کرده و تنها پس از یک هفته، تاثیر آن را مشاهده کنید.

زیتون

روغن زیتون حاوی مواد مغذی عالی از جمله ویتامین E برای رشد ابروها و مژه ها است. هر شب مقداری از این روغن را روی ابروهای خود زده و به آرامی ماساژ دهید. پس از سپری شدن چند روز، شاهد پرپشت شدن و همین طور پررنگ شدن تار ابروهای خود خواهید شد.

رزماری

درباره خواص رزماری برای رشد و تقویت ابروها زیاد شنیده ایم. به نظر می رسد وقت آن باشد که یک بار این روغن را به صورت مستقیم امتحان کرده و تاثیر عالی آن را احساس کنید.

سیاه دانه

روغن سیاه دانه برای آن دسته از افرادی که ریزش زیادی در ابروهای خود تجربه کرده اند، به عنوان یک درمان سریع و قطعی پیشنهاد می شود. این روغن را به کمک یک فرچه روی ابروهای خود زده و بگذارید چندین ساعت بماند. این کار را برای 10 روز تکرار کرده و اثرگذاری روغن در پرپشتی ابروهای خود را در آینه مشاهده کنید.

نارگیل

روغن نارگیل به شکلی عالی به تحریک فولیکول های تار ابروها کمک کرده و با داشتن ویتامین ها و مواد مغذی مورد نیاز موها، رشد آن ها را رقم می زند. توصیه می کنیم که استفاده از روغن نارگیل برای رشد و پرپشتی ابروها را پیوسته انجام داده و وقفه میان آن نیندازید.


[ بازدید : 9 ]

معرفی بهترین رنگ موهای بدون آمونیاک ایرانی و خارجی

پنجشنبه 12 بهمن 1402
12:28
هورام


معرفی بهترین رنگ موهای بدون آمونیاک ایرانی و خارجی

معرفی بهترین رنگ موهای بدون آمونیاک ایرانی و خارجی

فهرست مطالب

  • 1 رنگ مو گارنیه Garnier Olia Oil Permanent
  • 2 رنگ مو بدون آمونیاک L’Oreal Professionnel INOA
  • 3 رنگ مو CDC
  • 4 رنگ مو بدون آمونیاک فیوژن کالر مارال
  • 5 رنگ مو نیمه دائمی L’Oréal Paris Colorista
  • 6 رنگ موی AB Style Exsis
  • 7 رنگ موی Revlon ColorSilk
  • 8 رنگ موی Bologna

اکثر افراد در خصوص فرآیند رنگ شدن مو اطلاعاتی ندارند. خوب است بدانید که برای اثربخشی مناسب رنگ‌ موها، شرکت‌های تولیدکننده معمولا از مواد شیمیایی مانند آمونیاک استفاده می‌کنند. آمونیاک در رنگ مو نه تنها فرآیند نفوذ به تارهای مو را تسهیل می‌کند، بلکه با تخریب کوتیکول موها، رنگ جدید را در قسمت داخلی ساقه مو تثبیت می‌کند. استفاده از رنگ موهایی که حاوی آمونیاک یا سایر مواد شیمیایی هستند، باعث ایجاد خشکی، شکنندگی و کاهش سلامت تارهای مو می‌شود. در نتیجه چه از نظر ظاهری و چه ماهیتی، حس خوبی به شما نخواهد داد.

خوشبختانه این روزها با پیشرفت تکنولوژی و فرمولاسیون‌های موثر و کم ضررتر، بسیاری از برندهای سرشناس تولیدکننده رنگ مو در تلاش هستند تا علاوه بر حذف یا به حداقل رساندن مقدار آمونیاک در فرمولاسیون محصولات خود، از ترکیبات غنی گیاهی یا ترکیبات شیمیایی کم ضرر استفاده کنند. اینطور در نهایت باعث افزایش شادابی و سلامت موها می‌شود. در ادامه قصد داریم چند مورد از بهترین رنگ موهای بدون آمونیاک از برندهای ایرانی و خارجی را به شما معرفی کنیم.

رنگ مو گارنیه Garnier Olia Oil Permanent

رنگ مو بدون آمونیاک گارنیه Garnier Olia Oil Permanent
رنگ مو گارنیه Garnier Olia Oil Permanent

این رنگ موی جدید از گارنیه حاوی 60 درصد روغن‌های استخراج شده از گل‌های طبیعی است. فرمولاسیون ویژه آن برای حفظ سلامتی تارهای مو، ایجاد حالت ابریشمی و مرطوب سازی عملکرد موثری دارد. به گفته خانم‌هایی که از این رنگ مو بدون آمونیاک استفاده کرده‌اند، رنگ ایجاد شده کاملا طبیعی اما در عین حال درخشان و غنی به نظر می‌رسد. روغن‌های طبیعی به کار رفته در فرمولاسیون این رنگ مو باعث ایجاد درخشش و جلوگیری از مرده به نظر رسیدن موها می‌شوند.

رنگ مو بدون آمونیاک L’Oreal Professionnel INOA

رنگ مو بدون آمونیاک L’Oreal Professionnel INOA
L’Oreal Professionnel INOA

فرمولاسیون این رنگ مو به گونه‌ای طراحی شده تا هم‌زمان رطوبت‌رسانی و آبرسانی لازم برای تارهای مو را فراهم کند. این رنگ مو بر پایه ترکیبات روغنی تولید شده و نتیجه استفاده از آن، رنگ مویی دائمی و با ثبات بالاست که حتی پس از چندین بار شستشو شاهد کاهش غلظت رنگ نخواهید بود. استفاده از این رنگ موی کارآمد تنها در حدود نیم ساعت زمان می‌برد!

رنگ مو CDC

رنگ مو CDC، رنگ موهای بدون آمونیاک
رنگ مو CDC

کمپانی ایتالیایی سی‌دی‌سی رنگ موهای خود را با کمترین درصد آمونیاک تولید می‌کند. اینطوری علاوه بر ماندگاری و ثبات بالای رنگ مو، هیچ عوارضی را به همراه نداشته باشد. رنگدانه‌های قوی به‌کار رفته در فرمولاسیون این رنگ مو عملکرد مناسبی داشته و به خصوص برای پوشش موهای سفید فوق‌العاده هستند.

فرمولاسیون رنگ موهای CDC از ویتامین‌های مختلف نظیر E، B و C غنی شده است. به همین دلیل باعث نرمی، لطافت و شفافیت بیشتر موها می‌شود. یکی از مزایایی که رنگ موهای بدون آمونیاک سی‌دی‌سی ارائه می‌دهند، تنوع بسیار بالاست که تقریبا امکان انتخاب را حتی به سخت‌گیرترین خانم‌ها نیز می‌دهد.

رنگ مو بدون آمونیاک فیوژن کالر مارال

رنگ مو بدون آمونیاک فیوژن کالر مارال
رنگ مو بدون آمونیاک فیوژن کالر مارال

مارال یکی از بزرگترین تولیدکنندگان انواع رنگ مو و اکسیدان در کشور ایران است. آنها به لطف کیفیت بالا و بسته‌بندی حرفه‌ای، محصولاتشان را به سایر کشورها نیز صادر می‌کنند. رنگ‌ موهای سری فیوژن کالر مارال از ترکیبات طبیعی موثری بهره می‌برند که علاوه بر خاصیت پوشانندگی کامل موهای سفید، آسیب‌های ناشی از مواد شیمیایی نظیر خارش، سوزش، قرمزی پوست کف سر و همچنین خشکی و شکنندگی تارهای مو را به دنبال ندارند.

این رنگ موها چربی و رطوبت را به خوبی حفظ کرده و خانم‌هایی که موهایی معمولی و خاکستری دارند با همان استفاده اول می‌توانند شاهد رنگ گرفتن عالی موهایشان باشند. به‌کارگیری ترکیباتی مانند روغن آرگان، روغن هسته انگور و روغن بادام، نه تنها از شکنندگی و خشکی موها جلوگیری می‌کند، بلکه باعث صافی و نرمی مضاعف موها شده و حالت طبیعی تارهای مو را به خوبی حفظ می‌کنند.


پیشنهاد نویسنده: رنگ مو در بارداری و عوراض خطرناک آن بر جنین


رنگ مو نیمه دائمی L’Oréal Paris Colorista

رنگ مو نیمه دائمی فاقد آمونیاک لورآل
رنگ مو نیمه دائمی فاقد آمونیاک لورآل

اگر قصد خرید رنگ موهای بدون آمونیاک را داشته باشید، لورال فرانسه یکی از بهترین برندهایی است که تنوع محصول بالایی را به شما ارائه می‌دهد. کولوریستا یکی از محصولات جدید لورال است در دسته رنگ موهای نیمه دائمی قرار گرفته است. همینطور در رنگ‌بندی متنوع شامل رنگ‌های ترند یا مد روز به بازار عرضه می‌شود. فرمولاسیون طراحی شده برای این رنگ مو فاقد آمونیاک یا پری‌اکسید است و به لطف ترکیبات کاندیشنینگ کارآمد، امکان رنگ کردن موها بدون آسیب دیدن، میسر می‌شود.

بر اساس تجربه افرادی که از این رنگ مو استفاده کردند، مدت زمان دوام رنگ جدید حداقل 6 هفته و حداکثر 15 هفته است. علاوه بر این، با توجه به نیمه دائمی بودن این رنگ مو، Paris Colorista لورال مقرون به صرفه است. اینطور برای افرادی که برای حضور در مجالس و مهمانی‌های مهم، نیاز به ایجاد تنوع دارند، گزینه مناسبی محسوب می‌شود.


پیشنهاد نویسنده: لوازم آرایشی ارگانیک را بشناسیم


رنگ موی AB Style Exsis

AB Style Exsis
AB Style Exsis

ای‌بی‌استایل یکی از برندهای جدید ایتالیایی است که در زمینه تولید انواع محصولات آرایشی و مراقبت از مو فعالیت خود را آغاز کرده است. رنگ موهای AB Style حاوی اسید هیالورونیک و عصاره‌ میوه گوجی بری است. به لطف استفاده از ترکیبات موثر و فرمولاسیون کامل، استفاده از این رنگ مو نه تنها آسیبی برای موهایتان به همراه ندارد، بلکه باعث افزایش لطافت و درخشش تارهای مو نیز خواهد شد.

ای‌بی‌استایل رنگ موهای خود را در 69 تنوع رنگی به بازار عرضه کرده و همگی آنها فاقد آمونیاک هستند. به لطف به‌کارگیری رنگدانه‌های قوی، مدت زمان دوام و ماندگاری رنگ مو بسیار بالا رفته است. همچنین با توجه به عدم استفاده از پارابن و سایر ترکیبات شیمیایی مضر، هیچ حساسیتی را برای پوست کف سر ایجاد نمی‌کند.

رنگ موی Revlon ColorSilk

رنگ مو Revlon ColorSilk بدون آمونیاک
رنگ مو Revlon ColorSilk

رنگ موی رولون کالرسیلک، از یک فرمولاسیون کلاسیک و کارآمد بهره می‌برد که بارها امتحان خود را به خوبی پس داده است. فناوری رنگ سه‌بعدی به شما این امکان را می‌دهد تا در خانه موهایتان را رنگ کنید و از ترکیب رنگی جذاب و جدید موهای خود لذت ببرید.

ترکیبات غنی به همراه رنگدانه‌های عمیق در این رنگ مو باعث دوام و ماندگاری بسیار عالی شده‌اند و همچنین به لطف پروتئین‌های ابریشمی و عدم وجود آمونیاک، علاوه بر پوشش‌دهی بسیار عالی موهای سفید و خاکستری، افزایش لطافت و درخشش موها را به همراه دارد. این رنگ مو همچنین فاقد بو بوده و از بروز موخوره جلوگیری می‌کند.


پیشنهاد نویسنده : راهنمای خرید لوازم آرایش مخصوص بارداری


رنگ موی Bologna

رنگ مو بدون آمونیاک Bologna
رنگ موی Bologna ایتالیا

بلونیا یک برند ایتالیایی معتبر است که به طور تخصصی در زمینه تولید انواع رنگ مو فعالیت می‌کند. رنگ موی بدون آمونیاک و پی‌پی‌دی بلونیا ماندگاری بالا و ثبات رنگ مو را بدون آسیب‌های مختلف از جمله خشکی و شکنندگی در تارهای مو به شما ارائه می‌دهد. این رنگ مو حاوی ترکیبات موثری مانند روغن بادام شیرین و عصاره گل نیلوفر آبی بوده و در تنوع بسیار مناسبی تولید می‌شود.


[ بازدید : 7 ]

مزایای جادویی بخور صورت

پنجشنبه 12 بهمن 1402
12:27
هورام


مزایای جادویی بخور صورت


مزایای جادویی بخور صورت

فهرست مطالب

  • 1 مزایای کلی بخور صورت
    1. 1.1 گیاهان مناسب برای انواع پوست
  • 2 روش صحیح بخور دادن پوست صورت
  • 3 در چه شرایطی نباید از بخور صورت استفاده کرد
  • 4 انواع بخورهای گیاهی
    1. 4.1 بخور لیمو ترش، نعنا و جعفری
    2. 4.2 بخور ضد جوش و طراوت بخش
    3. 4.3 بخور صورت ضد جوش های سر سیاه
    4. 4.4 بخور گلاب
  • 5 یک نکته بسیار مهم در مورد بخور صورت

بخور صورت با بخار آب، باعث پاکسازی عمقی پوست در آلودگی هوا و بیرون آمدن هر نوع مواد ناخالص از منافذ پوست می شود. بخور صورت می تواند پوست را از درون پاکسازی کند و کمبود آب پوست صورت را جبران نماید و زندگی دوباره به آن ببخشد . بخار آب باعث درخشان تر و شاداب تر شدن شدن پوست شده  و جریان خون در مویرگ‌های زیر پوست را بهبود میدهد و از پیری زودرس پوست نیز جلوگیری می کند. اضافه کردن روغن های طبیعی و گیاهان دارویی به آب، بخار آن را سرشار از خواص خود کرده  و خاصیت بخور صورت را افزایش می دهد. برای خرید محصولاتی که مانند بخور صورت برای پاکسازی عمقی پوست مناسب هستند، می توانید از فروشگاه اینترنتی مو تن رو دیدن نمایید.

مزایای کلی بخور صورت

از مهمترین مزایای استفاده از بخور صورت می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • جدا کننده سلول های مرده پوست
  • تسریع جریان خون در پوست
  • پاک سازی عمقی پوست در فرایند بخور صورت
  • بهبود آکنه و جوش‌های سر سیاه
  • از بین رفتن خطوط ریز روی پوست

برای کاربردهای مختلف می توان از گیاهان دارویی در بخور آب استفاده نمایید.


پیشنهاد نویسنده: کامل ترین راهنمای مراحل روتین پوستی + 3 قدم اصلی


گیاهان مناسب برای انواع پوست

بهترین گیاهان برای استفاده در انواع پوست ها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • بابونه و گل همیشه بهار برای پوست‌های حساس
  • نعناع هندی، اسطوخودوس، ترنج، گل همیشه بهار برای پوست های خشک
  • روغن چای، اسطوخودوس، بابونه، گل رز برای پوست های چرب
بخور
گیاهان مناسب بخور برای پوست

پیشنهاد نویسنده: چگونه از شر خشکی پوست بدن و صورت خلاص شویم؟


روش صحیح بخور دادن پوست صورت

مقداری از گیاهان دارویی مورد نظر را در یک قابلمه یا در یک کاسه بزرگ چینی بریزید. از کاسه پلاستیکی استفاده نکنید. زیرا مولکول‌های پلاستیک داخل بخار، آب می‌شوند . آب داخل ظرف را روی اجاق بگذارید تا جوش بیاید. می توانید به صورت مستقیم گیاهان دارویی و یا روغن های گیاهی مناسب پوست خود را به قابلمه آب جوش بیفزایید. ابتدا صورت خود را با آب و یک شوینده صورت مناسب بشویید.

سپس با یک حوله یا پارچه بزرگ بخار آب را روی صورت خود متمرکز کنید. صورت خود را به اندازه 20 سانتی متر بالاتر از ظرف نگه دارید تا پوست صورتتان نسوزد .حدود ۱۰ دقیقه در این حالت بمانید، تا زمانی که بخار از بین برود و آب گرمای خود را از دست بدهد. در طول این مدت کاملا آرام باشید تا پوست شما تسکین یابد، بعد از پایان فرایند بخور دادن، پوست صورت را شستشو داده و از یک کرم مرطوب کننده مناسب استفاده کنید.

بخور صورت
روش صحیح بخور دادن پوست صورت

چنانچه شما دارای پوست خشک هستید، توصیه می کنیم پس از بخور، پوست را با انواع مرطوب کننده های مناسب مانند کرم شب پریم مرطوب نمایید، تا رطوبت پوست شما به تعادل برسد. زیرا بخار دادن، پوست صورت را خشک می کند. برای گرفتن نتیجه بهتر، هفته ای ۲ بار قبل از خواب، پوست صورت خود را بخور دهید. همچنین می‌توانید با کرم بمب آبرسان کامان از خشکی پوست خود بعد از بخور جلوگیری کنید.


پیشنهاد نویسنده: چگونه یک شوینده صورت مناسب انتخاب کنیم؟


در چه شرایطی نباید از بخور صورت استفاده کرد

کسانی که دارای رگ های پاره شده خون در پوست صورت خود هستند، از بخور دادن پوست خود اجتناب نمایند. افرادی که مبتلا به آسم‌اند و یا نسبت به گیاهان دارویی آلرژی دارند، قبل از بخور پوست، با پزشک برای گرفتن دستورالعمل خاص در این زمینه مشورت نمایند .


پیشنهاد نویسنده: آموزش ماساژ صورت


انواع بخورهای گیاهی

بخور های گیاهی انواع مختلفی دارد که در زیر به چند نمونه از آنها اشاره کرده ایم:

بخور سرد یا گرم؟ کدام یک در تابستان بهتر است؟

بخور لیمو ترش، نعنا و جعفری

این ماسک منافذ پوست را می‌بندد و پوست بعد از به کار بردن این بخور، صورت را شاداب تر از قبل می نماید. ابتدا، در نیم لیتر آب مقداری نعنا و جعفری تازه بریزید، سپس پوست نصف یک لیمو ترش تازه را به آن اضافه کرده و بجوشانید. صورت خود را با بخار این محلول به مدت 5 تا 10 دقیقه بخور دهید.

بخور ضد جوش و طراوت بخش

مقداری تخم گشنیز، گل ختمی، گل شقایق و بابونه را در یک ظرف آب بجوشانید و به مدت 5 دقیقه از بخور آن استفاده کنید. بخار این آب، خواص این گیاهان را به خوبی به پوست شما انتقال داده و پوست صورت را به شدت شاداب می کند.


پیشنهاد نویسنده: نکاتی در مورد شست و شو و پاکسازی پوست


بخور صورت ضد جوش های سر سیاه

دو قاشق غذا خوری گل بابونه را در 100 گرم آب جوش بریزید و به مدت 10 دقیقه صورت را بخور دهید. سپس ظرف را در جایی خنک قرار دهید، تا ولرم شود. بعد مقداری از محلول را روی پوست خود بمالید و به مدت 10 دقیقه صبر کنید. سپس با آب ولرم بشویید. با این کار جوش های سر سیاه صورت شما از بین می رود.

بخور گلاب

برای درخشش پوست خود و زیبایی هرچه بیشتر از بخور گلاب استفاده نمایید.
پنج قاشق غذا خوری گلاب را در 100 گرم آب جوش بریزید و به مدت 10 دقیقه صورت را بخور دهید.
بخور صورت با گلاب، از بروز هرگونه چین و چروک بر روی پوست صورت پیشگیری می‌نماید. زیرا گلاب دارای خاصیت ضد پیری پوست داشته و باعث سفت شدن منافذ پوست و در نتیجه افزایش درخشش فوق العاده آن می‌گردد.


پیشنهاد نویسنده: کرم آبرسان راز جوانی همه پوست ها


بخور صورت
نحوه بخور دادن به صورت

یک نکته بسیار مهم در مورد بخور صورت

از آنجایی که بخار آب باعث باز شدن منافذ پوست می شود، قبل از بخور دادن حتما باید پوست خود را کاملا پاکسازی کرده و شستشو دهید، تا آلودگی‌هایی که در سطح پوست قرار دارند وارد منافذ پوست نشوند.

پاکسازی پوست و بخور صورت بعد از آن درخشندگی بی‌نظیری را برای پوست شما به ارمغان می آورد. بعد از آن که صورت خود را به این روش پاکسازی کردید و بخور دادید، حسی از ارزشمندی در وجود شما منتشر می‌شود و حسی که خودتان به خودتان هدیه داده‌اید.


پیشنهاد نویسنده: تفاوت کرم آبرسان و مرطوب کننده را بدانیم


از این که تا پایان این مقاله با ما همراه بودید از شما عزیزان سپاسگزاریم. اگر سوال یا پیشنهادی دارید در قسمت نظرات مطرح کنید. شما می‌توانید برای خرید محصولات آرایشی و بهداشتی خود مانند انواع و اقسام لوازم آرایش، ماسک صورت ، کرم‌های مرطوب کننده و ضد چروک و … به فروشگاه اینترنتی آرایشی مو تن رو مراجعه کنید و از خدمات بسیار عالی این فروشگاه بهره مند شوید.


[ بازدید : 5 ]
در اینجا سعی می کنم انواع لوازم خانگی بررسی کنم و سایت های مفید رو معرفی کنم.

راهنمای خرید لوازم خانگی | نظرات درباره لوازم خانگی | معرفی فروشگاه های برتر لوازم خانگی | بررسی فروشگاه های فرش | بررسی فروشگاه های کالای دندانپزشکی
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به مجله مایکت است. | طراح قالب avazak.ir| با قدرت tinablog.ir
ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]