چگونه طراح دکوراسیون خانه شویم

سه شنبه 18 بهمن 1401
10:26
هورام

چگونه طراح دکوراسیون خانه شویم

kitchen decorationتا این مرحله طراح برای اثر خود تلاشی نمی کند، بلکه فقط اطلاعات مورد نظر را جمع آوری مینماید و از این پس باید با تمرکز لازم سعی کند اثر و طرح خود را در ذهن طراحی راهرو ورودی آپارتمان ایجاد نماید. طراح در این مرحله که یکی از مراحل مهم طراحی است، باید طرح ایجاد شده در ذهن خود را با حداقل جزئیات بر روی کاغذ پیاده نماید. ضمن اینکه باید از هر وسیله و ابزاری که سبب از بین رفتن تمرکز وی شود اجتناب کند. در این مرحله تمام جزئیات به صورت دقیق به کمک اصول نقشه کشی ترسیم میشود؛ شما می توانید از نرم افزار اتو کد برای ترسیم نقشه دو بعدی استفاده کنید. در این مرحله طراح سعی میکند طرح خود را بیشتر با تکیه بر نقشههای سه بعدی و با زیباسازی آن ها توسط رنگ، نور، بافت، قرار دادن موضوعات جنبی و… ،که به درک طرح توسط مخاطب کمک می نماید، ارائه نماید؛ زیرا هدف، قبولاندن طرح به کارفرما است.

6. از قفسه های شناور استفاده کنید.

kitchen decorationبه دنبال طرح ها و رنگ هایی باشید که با دکوراسیون شما جور باشد. همچنین میتوانید روی قالیچه ها مبل قرار دهید. میتوانید قالیچه ها را به سه صورت پهن کنید: در نزدیکی اتاق های خانه، در کنار حمام و آشپزخانه. • اگر میخواهید پول کمتری برای خرید قالیچه بپردازید، میتوانید از برخی مغازه ها تکه هایی از فرش ها را که برش دادند، خریداری کنید و یک قالیچه ارزان و متفاوت داشته باشید. • شما به سه روش میتوانید مبلمان را روی قالیچه ها قرار دهید. 1. در صورتی که قالیچه به اندازه کافی بزرگ است، میتوانید کل مبلمان را روی آن بچینید. 2. اگر اتاق های کوچک دارید میتوانید از تکه های فرش و یا قالیچه های کوچک متناسب با سایز اتاق ها استفاده کنید. 3. یا میتوانید فقط لبه مبل ها را روی قالیچه قرار دهید و زیر مبل خالی از پوشش باشد. 6. از قفسه های شناور استفاده کنید. قفسه های شناور ردیف های کوچکی از قفسه ها هستند که به دیوار وصل می شوند. و به شما امکان میدهد تا وسایل تزیینی و قاب عکس ها را روی آن قرار دهید. میتوان گلدان های شیشه ای، سوغاتی و غیره را روی آن قرار دهید.

در این سبک از ستونها و قوسهای فراوانی استفاده میشود.

در آن زمان، کارخانهها و انبارهای قدیمی و فرسوده را تبدیل به خانههای مسکونی میکردند. این سبک برای افرادی که لوازم طرحدار و شلوغ دوست دارند، مناسب است. در لوازم این سبک از مبلمان شلوغ و با تزیینات زیاد استفاده میشود و اصولاً پارچههای گلدار و کفپوشهای سفید بخش اصلی طراحی این سبک هستند. در این سبک دکوراسیون داخلی سادگی زندگی کشورهای شمال اروپا را به خوبی میبینیم. رنگ اصلی در این سبک، طیف سفید است و برای جلوه بیشتر از ترکیب عناصر طبیعی مانند چوب، پلاستیکهای روشن، آلومینیوم و آهن و کفپوشهایی با پنلهای بزرگ استفاده میشود. در صورت تمایل به استفاده از رنگهای مختلف، میتوانید رنگها را در فرش، مبلمان و یا قطعهای هنری استفاده کنید. در این سبک از ستونها و قوسهای فراوانی استفاده میشود. اصولاً از طیف رنگی زیادی استفاده میشود و این رنگها از رنگهای طبیعی زمین و خاک الهام گرفته شدهاند. در این سبک از دکوراسیون داخلی به جزییات دقت میشود.

  • تلویزیون:۴ میلیون تومان
  • صندلی غذاخوری: حدود ۸۰۰ هزار تومان
  • عملکرد و کارکرد
  • رنگهای غالب: زرد، طوسی، آبی و سفید

با ما همراه باشید. سبک مدرن معمولا ما را به یاد خانه هایی با چیدمان خشک و بی روح البته تمیزی میاندازد که در ساخت آن از فلز، شیشه و سنگ استفاده شده است. همچنین کاربرد لوازم ضروری و غیر ضروری کمی در آن به چشم میخورد. سبک مدرن در زمانهای مختلفی وجود داشته است فقط با گذشت زمان و قدیمی شدن استایل مدرن در بازهای از زمان، نام آن تغییر کرده است. اگر بخواهیم آن را ساده تر کنیم با گذشت زمان مدرنیته بودن یک نوع چیدمان دیگر مدرن به حساب نمی آید زیرا هرروز بر دانش و علم طراحی داخلی نیز افزوده می شود. به عنوان مثال، سبک دکوراسیون داخلی سنتی فرانسوی هم زمانی مدرن به شمار میرفته ولی در حال حاضر جزء دکوراسیون سنتی و کلاسیک به شمار میرود. این سبک دکوراسیون داخلی پس از انقلاب صنعتی در کشورهای پیشرفته امروزی ایجاد شده است. این سبک در چند دهه اخیر برای دکوراسیون منازل نیز به کار برده میشود.

  1. انجمن طراحان داخلی آمریکا
  2. مدل دکوراسیون و چیدمان منزل و خانه: مدرن
  3. سبک دکوراسیون: تلفیقی از مدرن و سنتی
  4. محصولات غذاخوری

kitchen decorationرنگهای گرم مثل قرمز و نارنجی در فضای غذاخوری باعث میشوند از خوردن غذا لذت بیشتری ببرید. گلدانهای سبز یا گلهای رنگی بهترین دکوری برای روی میز ناهارخوری شما محسوب میشوند. اتاق کار الزاما به معنای اتاقی جدا نیست؛ بخشی از کمد اتاق خواب هم میتواند فضای کار باشد. برای تمرکز بیشتر و اشغال فضای کمتر میز کار را رو به دیوار قرار دهید. در اتاق کار از رنگهای تند و طرحهای شلوغ اجتناب کنید. عکسهای خانوادگی روی میز کار انرژی مضاعفی برای کار کردن به شما میدهد. هرگز وسایل روی میز را بعد از اتمام کار رها نکنید تا شروع دوباره کار را برایتان سخت کند. میز کار را در کنار پنجره قرار دهید تا هرازگاهی با نگاه کردن به بیرون انرژی دوباره بگیرید. حتما در نزدیکی میز کار خود قفسه یا کمدی برای نگهداری وسایلتان داشته باشید تا از انباشته شدن آنها روی میز پیشگیری شود. قرار دادن یک کاناپه راحتی در اتاق کار میتواند مکان مناسبی برای استراحت بین انجام کارها باشد.

مقاله ما با عنوان طراحی آشپزخانه مدرن را نیز مطالعه نمایید. نحوه نورپردازی سالن، آشپزخانه و اطاق ها و نورپردازی داخل کناف های به کاربرده شده ، هماهنگی و تناسب رنگ وسایل با رنگ منزل و نحوه چیدمان آن ها از جمله فاکتورهای مؤثر در زیبایی دکوراسیون داخلی، هستند. طراحی دکوراسیون داخلی خانه ها و آپارتمان ها باید با توجه به فضای آن ها و با توجه به بزرگ یا کوچک بودن خانه صورت گیرد. بعضی ایده ها که برای خانه های و آپارتمان ها بزرگ وجود دارد نباید برای خانه های و آپارتمان ها کوچک استفاده شود و حتی انتخاب رنگ ها هم باید براساس نوع فضا انتخاب گردد. همچنین می توانید مقاله ما با عنوان دکوراسیون داخلی ، از طراحی تا بازسازی ساختمان را مطالعه نمایید. استفاده از متریال مناسب برای کف از مهم ترین موضوعات است. سنگ، پارکت و لمینت از متریال های استفاده شده در اتاق ها و بعضا کف ساختمان است. سنگ یکی ار مهم ترین و تأثیرگذارترین متریال ها در ساختمان های لوکس است. البته نوع سنگ و مکان قرارگیری سنگ در ساختمان بسیار مهم است.

فضاهای بزرگی که با رنگ های تیره طراحی شده اند، احساس آرامش فوق العاده ای به شما می بخشند. این رنگ ها در ترکیب با سایه های گرم و خنثی، روشن تر و واضح تر به نظر می رسند. از رنگ های کرم، سفید، یا خنثی مثل خاکستری بعنوان رنگ اصلی برای دیزاین داخلی منزل کمک بگیرید و آنها را با سایه های روشن و تناژ های سرد متعادل کنید. در نهایت یک فضای هیجان انگیز را خواهید داشت. انتخاب رنگ ها متناسب با سبک مورد نظرتان انجام می شود. اما آنچه که دغدغه اصلی افراد می باشد، میزان بکارگیری رنگ ها در محیط است. قانون 60 - 30 - 10 به شما کمک می کند تا دیگر نگران این موضوع نباشید. این قانون در واقع نسبت استفاده از رنگ ها را مشخص می کند تا هماهنگی و هارمونی در فضا ایجاد گردد. برای انتخاب رنگ ها می توانید از “چرخه رنگ ” که در اینترنت موجود است، استفاده کنید. چگونه قانون 60 - 30 - 10 را در طراحی و دکوراسیون داخلی منزل اعمال کنیم ؟

kitchen decoration• قفسه های کتاب میتواند برای موارد دیگری مثل ظروف و یا وسایل تزیینی هم استفاده شود. • وقتی مبلمان جدید میخرید، به دنبال کشو در آنها باشید تا بتوانید برخی چیزها را در آن جای دهید. 4.مبلمان قدیمی را بازسازی کنید. اگر پول کافی برای خرید مبلمان جدید برای آپارتمان خود ندارید، میتوانید آن ها را بازسازی کنید. میتوانید کابینت های آشپزخانه و یا درها را رنگ جدید بزنید. از کاورهای چوبی استفاده کنید و مبلمان را جدید کنید. یا در غیر این صورت حداقل مبلمان را به گوشه ای از خانه انتقال دهید و تغییر ایجاد کنید. 1.از آثار هنری استفاده کنید. دیوارها را با پوستر، آثار هنری، قاب عکس تزیین کنید. یک سری آثار هنری از دست دوم فروشی ها متناسب با فضای خانه خود انتخاب کنید. یک دیوار خالی میتواند خسته کننده باشد ، پس هر از گاهی دکوراسیون دیوارها را تغییر دهید. • شما برای اینکار میتوانید از کاغذ دیواری های طرح دار استفاده کنید و یا قاب های ارزان از فروشگاه های مختلف خریداری کنید.

kitchen decorationپرده ها و دراپه هایی که از سقف آویزان می شوند و تا کف اتاق امتداد دارند نیز می توانند کاربردی هوشمندانه از ارتفاع اتاق ها باشند. حتی اگر در اتاق مورد نظرتان پنجره ای وجود نداشته باشد، می توانید با نصب یک پرده دکوری با طراحی زیبا، جلوه بصری بسیار مناسبی ایجاد کنید. رعایت این نکته در طراحی دکوراسیون می تواند با بـه وجود آوردن دید بالا بـه پایین، وسعت اتاق را تا حد زیادی گسـترش دهد و برای محیط های کوچک بسیار ایده آل باشد. اگر می خواهید فضای کوچک خانه تان بزرگتر و دلربا تر دیده شود حتما باید از رنگهای روشن در رنگ آمیزی دیوار ها استفاده کنید. رنگ های روشن بر اساس علم روانشناسی و اصول زیبایی شناسی دردکوراسیون داخلی می توانند فضا را بزرگتر و دلبازتر نشان دهند و این سبب می شود که شیوه دکوراسیون آپارتمان کوچک ایرانی موفق تر به چشم آید.


[ بازدید : 48 ]
در اینجا سعی می کنم انواع لوازم خانگی بررسی کنم و سایت های مفید رو معرفی کنم.

راهنمای خرید لوازم خانگی | نظرات درباره لوازم خانگی | معرفی فروشگاه های برتر لوازم خانگی | بررسی فروشگاه های فرش | بررسی فروشگاه های کالای دندانپزشکی
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به مجله مایکت است. | طراح قالب avazak.ir| با قدرت tinablog.ir
ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]