دستگاه تصفیه هوا

پنجشنبه 13 بهمن 1401
10:33
هورام

دستگاه تصفیه هوا
  • دارای حسگر گردو غبار
  • روی سیستم عصبی و خلق و خوی افراد تاثیر مثبت می گذارد
  • تصفیه هوای یونساز
  • مجهز به تایمر از طریق اپلیکیشن
  • فیلتر کربن CARBON
  • حالت عملکرد شب
  • رنگ قرمز یعنی آلودگی هوای محیط، زیاد است

Air Purifierدستگاه تصفیه هوا وسیلهای است که آلودگیهای هوا را حذف میکند. این وسایل عموماً به عنوان دستگاهی سودمند برای افراد مبتلا به آلرژی و آسم، همچنین از بین بردن دود سیگار به بازار عرضه شدهاست. انواع تجاری دستگاه تصفیه هوا به صورت کوچک و مستقل یا در ابعاد بزرگتر که در دستگاههای تهویه مطبوع در صنایع پزشکی، صنعتی و تجاری مورد استفاده قرار میگیرند. گرد و غبار، گرده گیاهان، شوره حیوانات خانگی، هاگ قارچها و… میتوانند به عنوان آلرژی عمل کنند. تحریک آلرژی در افراد حساس، ذرات دود و ترکیبات آلی فرار (VOCs) میتواند یک خطر برای سلامتی محسوب میشود. قرارگیری در معرض ترکیبات مختلف مانند ترکیبات آلی فرار احتمال بروز علائم سندرم ساختمان را افزایش میدهد. تصفیه هوا به روشهای گوناگونی قابل انجام است. معمولاً استفاده از فیلتراسیون (فیلتر هپا و کربن اکتیو) بیخطرترین روش هستند زیرا هیچ محصول جانبی به هوا استفاده نمیکنند. اما سایر روشها مانند روشهای تولید اوزون، یونیزاسیون، الکترواستاتیک و پلاسما، لامپ یو وی و فوتوکاتالیتیک، روشهایی هستند که با استفاده از فعال و انفعالات شیمیایی یا اضافه کردن ذرات و گاز به هوا، عمل تصفیه را انجام میدهند.

Air Purifierهمچنین فیلترهایی که ظرفیت بالایی دارند، معمولا اندازه بزرگتری دارند که در دستگاههای کوچک امکان استفاده از آنها وجود ندارد. آلودگی در هر شهر و اقلیمی، هویت متفاوتی دارد. یک دستگاه تصفیه هوا مناسب باید برای محیطی که ما در آن زندگی می کنیم طراحی شده باشد. برای مثال آلودگی شهر اهواز از جنس گرد و خاک درشت (PM10) و ریز (PM2.5) با منشا طبیعی است. در حالی که آلودگی هوا در شهر تهران از نوع PM2.5 و حاصل ترافیک است و یا در عسلویه بخش عمده ای از آلودگی از نوع گازهای شیمیایی و با منشا صنعتی است. بخشی از دستگاههای وارداتی موجود در بازار ایران، برای اقلیم کشور تولیدکننده این دستگاهها طراحی شدهاند و ممکن است بازدهی موردنظر را در اقلیم کشور ما نداشته باشند. همچنین انتخاب دستگاه ایرانی، میتواند مشکل تامین فیلتر در بلندمدت را نیز تا حد زیادی حل کند و نگرانی شما درباره کمبود فیلتر را از میان ببرد.

معمولترین اشتباهات مردم با تصفیه هوا میکنند

دستگاه تهیه هوا 💨 از واجبات هر خانهای است که اغلب به آن توجه نمیشود. تهویه هوا در این روزهای کرونایی نیز بیش از پیش اهمیت پیدا کرده است. شما میتوانید با چند روش ساده در خانه برای خود دستگاه تهویه هوا بسازید. در این مطلب از انزل وب به آموزش تصویری ۳ روش ساخت دستگاه تصفیه هوا در خانه میپردازیم. چگونه در خانه دستگاه تهویه هوا بسازیم؟ اگر با خود فکر میکنید چگونه هوا را یونیزه کنیم، ما در این مطلب به چند روش ساده را به شما آموزش میدهیم. ساخت دستگاه تهویه هوا کار بسیار سادهای است که میتوانید در خانه خود انجام دهید. در این مطلب از انزل وب چند روش ساخت تهویه هوا در خانه را آموزش میدهیم. با ادامه این مطلب همراه ما باشید. ساخت تهویه کوچک با این روش بسیار آسان است. در بخش بالایی لوله دو سوراخ ایجاد کنید تا بتوانید سیم آداپتور و فن را وصل کنید. در میان این دو سوراخ، سوراخی بزرگتر ایجاد کنید تا بتوانید کلید اهرمی را قرار دهید.

Air Purifierکودکان و افراد مسن به دلیل ضعف سیستم تنفسی بیشترین تأثیر را در معرض دود تنباکو دارند. دستگاه های تصفیه هوا با فیلترهای HEPA و کربن فعال در جذب و گیر انداختن دود ایده آل هستند. آزبست ماده معدنی است که از الیاف غنی و با دوام تشکیل شده و در برابر گرما و مواد شیمیایی مقاوم است. تشخیص اینکه آیا محصولی با آزبست ساخته شده باشد بسیار دشوار است زیرا بی بو و بی مزه است. ممکن است دهه ها طول بکشد تا علائم بیماری هایی مانند آزبستوز ، سرطان ریه و مزوتلیوما نشان داده شود. با وجود تهدید ، اگر چاره دیگری نباشد هنوز می توان از آزبست تولید کرد ، بنابراین ممکن است آزبست هنوز وجود داشته باشد. این محصولات آنهایی هستند که به مواد ضد حریق و مقاوم در برابر حرارت مانند لباس محافظ ، عایق لوله و روکش ترمز نیاز دارند. خانه هایی که قبل از دهه ۱۹۸۰ ساخته شده اند ممکن است دارای آزبست باشند.

تصفیه هوا شیائمی

کار فیلتر هپا در واقع از بین بردن ذرات معلق موجود در هوا مانند گرد و غبار است که اندازه بزرگتری نسبت به سایرین دارند. جنس این فیلترها از الیاف بوده که شبکه های بسیار ریزی هم دارند. دقت داشته باشید که امروزه تنوع دستگاه های تصفیه هوای خانگی موجود در بازار بسیار زیاد است که هر یک از عملکرد متفاوتی نیز برخوردار است. مثلا برخی از آنها می توانند اشعهی ماورای بنفش موجود در هوا را از بین برده و برخی دیگر هم می توانند یون های منفی تولید کرده و با پخش آنها در هوا آن را یونیزه می کنند! در این حالت ذراتی همچون گد و غبار با یون های تولید شده توسط دستگاه واکنش داده و جذب آنها می شوند. در نتیجه ین امر ون این گرد و غبار سنگین تر شده و به زمین می افتند. برخی ا دستگاه ها هم برعکس ترکیبات مثبتی را به هوای اطراف اضافه می کنند و اینگونه باعث می شوند که تنفس هوا بوسیله انسان، برای آنها مفید باشد و بر سلامت او اثر مثبت بگذارد.

عالی تصفیه هوا است...

Air Purifier3-فیلتر­های کیسهای (بگ فیلتر): این فیلتر­های کلاس M5-M6-M7-F7-F8-F9 مطابق با استاندارد EN 779 ، بهعنوان فیلترها با تصفیه بالا، بعد از پیش فیلترها و قبل از کویل­ها در دستگاه هواساز برای تهویه مطبوع و صنعتی مورد استفاده قرار می­گیرند. پارچه فیلتر برای افزایش سطح فیلتر، به شکل کیسههایی در کنار هم قرار گرفته است. جنس این فیلتر ها از الیاف مصنوعی (قابل شستوشو نیست) و جنس قاب این فیلتر ها از استیل، گالوانیزه، پیویسی یا فایبرگلاس میباشد؛ و برای تصفیه ذرات معلق با اندازه بین 1 تا 10 میکرون مناسب میباشند. این فیلتر ها جز دسته فیلتر ها راندمان بالا میباشند. هر یک از کلاس­ها دارای راندمان مشخص در فیلتراسیون ذرات معلق بین 1 تا 10 میکرون دارا می­باشد. این فیلتر­ها در کارگاه­ها ، اماکن پاک و بعنوان پیش فیلتر برای فیلترهای هپا و اولپا به کار می­روند. 4-فیلترهای کربنی: فیلترهای استاندارد توانایی تصفیه ذرات گازی بد بو درون هوا با اندازه 0.01 میکرون را دارا نمیباشند. فیلترهای کربنی برای این تصفیه هوای بدبو و شامل گازهای مضر به کار میرود.

گاز ازن دارای خاصیت ضدعفونی کننده بالایی است. نوع پیشرفته این دستگاه، تصفیه فرابنفش (UV) است. این دستگاه از نظر عمکلرد و هزینه در رده مطلوب قرار دارد. فیلترهای این دستگاه از دو نوع فیلتر کربن فعال و فیلتر هپا و هم فیلتر ضدعفونی کننده فرابنفش هستند. هوا در این دستگاه، در شش مرحله تصفیه میشود. در مرحله اول تا سوم هوا توسط کاتالیزور سرد، فیلتر کربن فعال سلولی و فیلتر آنتی باکتریال تصفیه میشود. در این مراحل آلاینده های فیزیکی و ذرات معلق حذف میشوند. در مرحله چهارم تا ششم به ترتیب فیلتر هپا، ضدعفونی کننده فرابنفش و فیلتر یونیزاسیون کار تصفیه را انجام میدهند. هو با گذشت از این شش مرحله کاملا پاک و تمیز خواهد شد. وزن این دستگاه ۶.۸ کیلوگرم است و برای فضاهایی با متراژ بین ۴۰ تا ۶۰ متر مناسب است. این دستگاه بهترین وسیله برای پاک کردن هوا در منازل مسکونی می باشد. نکته مهم درباره دستگاه های تصفیه هوا این است که بایددر زمان خرید، مدل و کارکرد آن را بررسی کرد.

چرا نادیده گرفتن تصفیه هوا باعث ارزش زمان و فروش خواهد شد

در این فیلتر ذرات بزرگ و جامدی که در هوا معلق هستند مانند گرد و غبار گرفته میشوند. این نوع فیلتر قابل شستشو میباشد، بنابراین نیازی به تعویض ندارد. کارکرد آن همانند فیلتر اولیه است، اما قابلیت از بین بردن گرد و غبار بیشتری را دارد. به دلیل قابل شستشو بودن دیگر نیازی به تعویض آن نمیباشد. کربن زمانی که با اکسیژن ترکیب میشود، کربن فعال تولید میکند. این کربن میتواند آلایندهها وذرات آلودهی زیادی را حذف کند. از این رو بهعنوان فیلتری که بیشترین قابلیت جذب را دارد شناخته میشود. این فیلتر باید هر سال تعویض گردد. کاربرد این فیلتر در دستگاه تصفیه هوا، حذف انواع مواد شیمیایی زیانبار، بوی سیگار، دود و گازهای سمی مختلف مانند کربن مونو اکسید و غیره است. این فیلتر در دستگاههای تصفیهکننده هوای ایستاده برای محیطهای با متراژ وسیع مورد استفاده قرار میگیرد. توانایی جذب ویروسها، باکتریها، پارامترهای حساسیتزا و … تا قطر 1/0 میکرون را دارد، به عبارتی تا 98 درصد میتواند انواع آلودگیهای محیط را از بین ببرد.

  • دستگاه تصفیه رومیزی
  • حذف تمام گازها و آلایندههای محیطی
  • فیلتراسیون TVOC (حذف کننده ترکیبات آلی فرار )
  • فیلتر مولد یون منفی
  • شش مرحله فیلتر مجزا
  • دارای حالت کم صدا

Air Purifierچون متراژ بیشتر نیاز به فیلتر قویتری دارد تا هم قدرت بالاتری داشته باشد و هم ظرفیت جذب بیشتری پیدا کند. فیلترهای هپا ذرات ویروس، آلرژی و باکتری ها و کلیه ذرات تا قطر ۰٫۱ میکرون اشاره کرد. هر چقدر ضخامت فیلتر هپا و قطر فیبرهای آن بیشتر باشد کارایی آن خرید اینترنتی تصفیه کننده هوا شیائومی بیشتر می گردد. لامپ UV به خاطر ساطع کردن اشعه UV قدرت ضد عفونی کنندگی بسیار بالایی دارد و کلیه پاتوژن ها از جمله باکتری، ویروس و قارچ را از بین می برد. اما این نوع لامپ ها قادر به حذف مواد آلرژن و گرد و غبار نیستند. فیلتر هگا می تواند اکثر آلودگی و گازها را از بین ببرد. این نوع فیلتر از جنس پوشش کربن می باشد و در مقایسه با فیلتر کربن اکتیو یا فعال، کارایی بالاتری دارد. فیلتر نانوپلاسما یا ESP به کمک فناوری نانو می تواند ذرات آلرژی و آلاینده ها را به خود جذب کند. با این حال وجود چنین فیلتری، قیمت دستگاه تصفیه هوا را بیشتر می کند.

برای کسانی که هر گونه نگرانی در مورد دقیقا کجا و همچنین راهنمایی در مورد چگونگی استفاده از دستگاه تصفیه هوا شیائومی مدل air purifier 4 ، شما احتمالا می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.


[ بازدید : 47 ]
در اینجا سعی می کنم انواع لوازم خانگی بررسی کنم و سایت های مفید رو معرفی کنم.

راهنمای خرید لوازم خانگی | نظرات درباره لوازم خانگی | معرفی فروشگاه های برتر لوازم خانگی | بررسی فروشگاه های فرش | بررسی فروشگاه های کالای دندانپزشکی
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به مجله مایکت است. | طراح قالب avazak.ir| با قدرت tinablog.ir
ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]